סתיו שפיר
סתיו שפירצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) ערכה את טקס החופה של אחת המתנדבות בלשכתה.

שפיר סיפרה לאחר האירוע כי מדובר ב''חתונה אזרחית שנכתבה בהשראת הטקס היהודי המסורתי ובעיצובם של הזוג''.

היא הודתה כי זו היתה זכות גדולה עבורה לקחת חלק בחתונה של אנשים שבוחרים להינשא ''בדרך שלהם''. לדברי ח''כ שפיר אלפי זוגות בכל שנה בוחרים להינשא שלא דרך הרבנות הראשית לישראל.

''אלפים רבים נוספים נאלצים להינשא שלא דרך הרבנות מכיון שהם פסולי חיתון. אלפים נוספים מתווכים את השינוי על דרך האמצע ועורכים גם טקס מצומצם 'רשמי', וגם טקס אזרחי גדול ולפי דרכם, עם כל המשפחה, החברים והקרובים - בדיוק כמו הטקס שערכנו השבוע - ומתייחסים אליו כחתונה 'האמיתית' שלהם''.

ח"כ שפיר גם מתחה ביקורת על סרטון של ארגון ''חותם'' שהופץ בשבוע שעבר, ובו מתייחסים רבני הציונות הדתית להצעה להנהיג בישראל נישואים אזרחיים. הרבנים תוקפים בחריפות את ההצעה תוך שהם מציינים כי היא הרסנית, מסוכנת ומנוגדת לדרך התורה.

לטענת ח"כ שפיר, רבני הציונות הדתית שהופיעו בסרטון ''מנותקים מהציבור הישראלי''. לדבריה ''השמרנות הדתית, שיש לה אינטרס פוליטי עצום בלשמר את המונופול שלה על חיינו, פשוט מבוהלת. היא רואה איך יותר ויותר זוגות בוחרים בדרך עצמאית, ולא יודעת מה לעשות.

''היכונו לשמוע יותר הפחדות והכפשות מכיוונם ככל שהם ירגישו יותר מאוימים - והיכונו גם לנפנף את ההפחדות מהדרך ולהמשיך לצעוד אל עבר קידמה וחופש. כי אין להם סיכוי. הציבור הישראלי כבר החליט. עכשיו זה רק עניין של זמן עד שהפוליטיקה תיאלץ להשלים את המהלך", הוסיפה חברת הכנסת.