חברי המשלחת בפעילות
חברי המשלחת בפעילותצילום: דוברות משלחת קרן ישראלייף

לאחר ארבעה ימי פעילות רצופים הכריזו מפקדי משלחת IRC של קרן ישראלייף כי איתרו את כל מנותקי הקשר מהקהילות היהודיות באזורים שנפגעו מההוריקן אירמה בארצות הברית.

"אחרי פעילות אינטנסיבית בג'ורג'יה ובמיאמי, נייפלס ואיי הקיז בפלורידה, אני שמח לבשר כי איתרנו את כל חברי הקהילות היהודיות שהקשר איתם נותק בעקבות הסופה, כולם בריאים ושלמים", אמר שלומי ענבי, מפקד המשלחת.

"מלבדם איתרנו ביומיים האחרונים 35 מנותקי קשר אמריקאים המתגוררים באיי הקיז של פלורידה שקרוביהם ביקשו את עזרתנו באמצעות הרשתות החברתיות אחרי ששמעו שאנו פועלים באזור. כמו כן, הגישו חברי המשלחת טיפול רפואי ראשוני למספר פצועים, חילצו משפחה שנתקעה בביתה לאחר שהיציאות מביתה נחסמו בעקבות פגיעת הסופה וסייעו בחלוקת מזון", הוסיף ענבי.

משלחת IRC של קרן ישראלייף, יצאה מישראל לארה"ב במוצאי שבת, עוד טרם פגיעת הסופה בפלורידה וג'ורג'יה. המשלחת מונה עשרה מתנדבים, חלקם אנשי רפואת חירום ואנשי חוס"ן של איחוד הצלה וחלקם מתנדבי יחידות החילוץ.

צילום: דוברות משלחת קרן ישראלייף
צילום: דוברות משלחת קרן ישראלייף

"הוכחנו שמשלחת ישראלית מצומצמת ומקצועית יכולה לעזור ולעשות שינוי לא רק באזורי אסון במדינות עולם שלישי, אלא גם בארה"ב הגדולה והמפותחת", אומר ענבי.

לדבריו, ''מהירות התגובה שלנו למטרות שהגדרנו ומשימות שעלו מתוך צורך שגילינו בשטח הביאה אותנו להגיע ראשונים לאנשים שהיו צריכים את עזרתנו ביניהם קשישים, חולים ואנשים שלא יכלו ליצור קשר עם יקיריהם בגלל קריסת תשתיות החשמל והתקשורת".