עו"ד ד"ר יעקב ויינרוט
עו"ד ד"ר יעקב ויינרוטחזקי עזרא

עורך הדין הבכיר יעקב וינרוט שנאבק במחלה קשה שפקדה אותו, סיפר אתמול (חמישי) כיצד הוא מצליח להמשיך לתפקד כפרקליט והביע דאגה מהמתיחות בין חלקי החברה הישראלית.

"המלחמה האישית שלי היא פשוט דבר מחוץ לסוגריים", אמר וינרוט בראיון לרדיו קול חי, "פשוט שמתי את המלחמה הזאת בסוגריים מחוץ לכל חשבון — והיתר תלוי בריבונו של עולם, לא באף אחד אחר".

כאשר נשאל על השילוב בין עבודתו למאבק במחלה, השיב "זה הדבר הכי קל. הכי קל זה להתרכז. הדבר הכי קל זה לעבוד, אלה אינן בעיות. זה עניין של מוח שליט על הלב. זה עניין שאדם מכיר בסופו של דבר מי ברא ומי נברא והוא יודע מה משמעות המילים שהוא אומר כל בוקר. יהודי יודע שכשהוא הולך לישון בלילה הוא מפקיד את נשמתו בידי בוראו — אין לו בעיה להתמודד".

''לא בכדי יהודי מתחיל את היום שלו ב'מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה רבה אמונתך'. יהודי לא צריך שום דבר חוץ מאשר להגיד 'מודה אני' בכוונה", אמר הפרקליט הבכיר.

על רקע פסיקת בג''ץ בנושא הגיוס והמהומות בערד אמר עו"ד וינרוט כי "החברה החרדית באמת לא יודעת להתמודד עם אף אחת מבעיות היסוד של הקיום שלנו ושל ההוויה שלנו. עם אף אחת מהבעיות שעומדות וניצבות לנגד עינינו בגלל המציאות שאנחנו חיים בה.

''אנחנו חיים במציאות מסוימת. אנחנו חיים במציאות שבמלחמת התרבות החילוניות ניצחה, הציונות הקימה מדינה, במידה מסוימת היא הפכה לדת חלופית. היא עדיין איזשהו משהו שחוצץ בים חילוניות גמורה שמתקיימת בחו"ל שבא בכלל לידי ביטוי בהתבוללות של בין 70% ל־80% במדינות מפותחות. זה עדיין קיים. אז יש לך את הבעיות האלה.

''יש לך את הבעיה של צבא. יש לך את הבעיה של אמונה שהייתה תמיד בכל הדורות, ומה אתה מקבל. אתה מקבל איש מאוד רדוד, מאוד רדוד. איש שחוץ מכמה דפים לא יודע כלום בגיל 20-19, וזה דבר איום ונורא''.

לדבריו, "הציבור החילוני מתעב, בתיעוב של ממש ובז בוז עמוק כמעט לכל ערך שיצא מהציבור החרדי. אנחנו, מצידנו, חוץ מאשר לבעוט בהם לא עושים שום דבר. לבעוט ולבעוט וכל הבועט הרי זה משובח. לכן לא יכול להיות שלא יהיה פיצוץ בתחום הזה''.

וינרוט חושש כי ''יהיה פיצוץ קשה מאוד. כל עוד אנחנו היינו אנשים שהייתה בנו תפיסת מיעוט, אז מיעוט יודע מתי להתנגש ברוב, מתי לא להתנגש ברוב. מתי לשמור על הפינה הקטנה שלו ואיך לשמור עליה. אנחנו היום חלק מהרוב. אנחנו הרי חזקים. אנחנו נגרש את החילונים מערד ואחרי זה נגרש אותם מאשדוד ואחרי זה נגרש אותם מעוד כמה מקומות. הסוף יהיה שיהודי לא יוכל לקנות דירה באף מקום בגלל שיחששו ויפחדו ממנו".