אחד הפיגועים שביצעו חברי החוליה. הצתת הרכב בסילוואן
אחד הפיגועים שביצעו חברי החוליה. הצתת הרכב בסילוואןצילום: דוברות המשטרה

השב"כ המשטרה ויחידת המסתערבים של מג"ב ירושלים חשפו בשבועות האחרונים חוליית טרור שחבריה הינם תושבים ישראלים ממזרח ירושלים.

החוליה פעלה בסילואן (כפר השילוח, שכונה במזרח ירושלים הממוקמת דרומית למתחם הר הבית), לעתים תחת השם "רוחות הרפאים של סילואן".

כחלק מחשיפת החולייה נעצרו לחקירה בשב"כ ובמשטרה שמונה מחבלים, ובראשם ראש החוליה, מחמד פרוח' - תושב ישראלי כבן 39 המתגורר בסילואן'. פרוח' עמד בקשר עם גורמים מלבנון ומרצועת עזה, על מנת שאלה יפרסו את חסותם ויממנו את הפעילות.

בנוסף נעצרו מספר תושבים ישראלים המתגוררים בסילואן - אמיר פרוח' (יליד 98'), סעוד עליאן (יליד 99'), מחמד אבו תאיה (יליד 98'), אמג'ד שוויכי (יליד 98'), עלי עבאסי (יליד 98') וכן אחמד אבו ח'לף (יליד 99', מתגורר באבו תור הסמוכה לסילואן). כמו כן נעצר תושב ישראלי מסילואן, קטין בעת מעצרו, חבר בחוליה אשר בחקירתו עלה כי היה מעורב גם בתכנון פיגוע ירי ומעורבות בפיגוע שריפת רכב אבטחה ופיגועי בקבוקי תבערה נוספים.

במהלך ניהול החקירה התקבל מידע רב על פעילות החוליה. מן החקירה עלה, כי חברי החוליה תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר יעדים ישראליים בסילואן. בין היתר ביקשו לבצע פיגוע ירי לעבר רכב של תושבים ישראלים או פיגוע ירי לעבר בתי היהודים בשכונה. לשם הוצאת הפיגוע לפועל, תכננו לרכוש אמצעי לחימה וביצעו היערכויות שונות.

עוד עלה מן החקירה, כי חברי החוליה היו מעורבים בתקופה האחרונה בביצוע פיגועים באיזור סילואן, במהלכם יידו בקבוקי תבערה, זיקוקים ואבנים לעבר כוחות ביטחון ורכבי אבטחה. באחד מהפיגועים שהתרחש באוגוסט האחרון, בו היו מעורבים חלק מחברי החוליה, אף השליכו בנזין על רכב האבטחה טרם יידוי הבקת"בים, וגרמו לשריפתו של הרכב כליל. כמו כן, התבררה גם מעורבותם של נוספים בסביבתם בפעילות טרור עממי בתקופה האחרונה.

כתבי אישום נגד המעורבים יוגשו מחר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בשב"כ מציינים, "תוצאות החקירה משקפות עליית מדרגה במאפייני פעילות הטרור בשטח, בין השאר בהשפעת אירועי האלימות סביב הר הבית, לאחר הפיגוע בהר ביולי האחרון. בהקשר זה, מזוהה הסלמה בפעילות מאירועים של ידוי אבנים ובקבוקי תבערה לפיגועי ירי. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל משקיעים מאמצים רבים באיסוף מידע וסיכול פעילות הטרור, מבעוד מועד וכבר בשלביה המוקדמים של הפעילות. כך, בוצעו מהלכים רבים, סיכוליים ומודיעיניים, שסייעו בהרגעת השטח. שירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול על מנת לאתר ולסכל מבעוד מועד כוונות פיגוע וכן למנוע ניסיונות לערער את תחושת הביטחון של ציבור התושבים".