ליברמן
ליברמןYonatan Sindel/Flash 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף הערב (שלישי) בטקס פתיחת מכינת כנרת בקיבוץ בית זרע, המכינה הראשונה שיש בה שילוב של חניכים ערבים-נוצרים ויהודים.

במהלך האירוע אמר שר ליברמן כי "הפיוס בין פתח' לחמאס הוא blame game - זה מה שנקרא ניסיון להטיל את האשמה אחד על השני מדוע זה לא מצליח. זה לא ניסיון ראשון, וכשאני מסתכל ומקשיב רק להודעות הפומביות, גם מצד אבו מאזן גם מצד מנהיגי חמאס, איפה המכנה המשותף?

''אבו מאזן אומר, 'אני לא מוכן ללכת למודל לבנוני, בו אנחנו ניתן את השירות האזרחי וחמאס ישלוט בשטח'. אני שומע מנהיגי חמאס שאומרים בצורה מאוד פשוטה, 'הנשק שלנו, הזרוע הצבאית, זה לא על השולחן וזה לא למשא ומתן'. אז מה זה? זה לא פיוס, זה לא משא ומתן. זה מאבק על דעת הקהל, זה המשך של אותו מאבק בין פתח' לחמאס ולא יותר מזה''.

לדברי ליברמן, ישראל צריכה להישאר דרוכה וקשובה מול ההתפתחות הזו בצד הפלסטיני.

על סיעת הרשימה המשותפת אמר שר הביטחון, "לצערי, ההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל, כפי שהיא מיוצגת בכנסת על ידי הרשימה המשותפת, הפכה לגיס חמישי של ממש בלי מירכאות, לנציגות בכירה של ארגוני טרור בכנסת ישראל.

"אני קורא לרוב הדומם של אזרחי ישראל הערבים, שהם ברובם לויאליים למדינה ואנשים אחראיים, להקים הנהגה פוליטית אלטרנטיבית שתבהיר בקול צלול וברור, שעם כל החשיבות של הסוגיה הפלסטינית, אנחנו קודם כל אזרחי מדינת ישראל".

ליברמן הוסיף, "הגיע הזמן גם לשלב את אלו שרואים עצמם חלק טבעי בנוף הישראלי בכל רְבָדַי החברה, כולל בתפקידי מפתח בצבא ובשירות המדינה, ואני בטוח שבעתיד יצאו מקרב הצעירים העומדים כאן היום מפקדים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

"בד בבד, אני סבור שהגיע הזמן למצות את הדין עם אלו החותרים כנגד אושיות המדינה, כולל אלו הפוגעים בכם ובמשפחות שלכם, ומנסים למנוע את השילוב המלא של הקהילה הנוצרית בחברה הישראלית".