הערבי שפועל להנצחת הרב קוק

המוכתר ויו"ר המנהל הקהילתי בשכונת צור באהר, ד"ר רמדאן דבש, הגיע היום (רביעי) לכנסת והחתים חברי כנסת על הצעת חוק להנצחתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ''ל.

בראיון לערוץ 7 נשאל דבש מה גורם למוכתר ערבי-מוסלמי שבא משכונה שיצאו ממנה מחבלים, לפעול למען הנצחת הרב קוק. "אנחנו זקוקים לשלום", הוא משיב. ''אנחנו חיים באותה מדינה, בריבונות מדינת ישראל והדאגה היא לכל האוכלוסייה ולכל הדתות שנמצאות בישראל".

למעשה, ד"ר דבש פועל לקידום הצעה החוק להנצחת הרב קוק לציון זכרו ופועלו, שמוביל ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי). ''בשבילי הרב קוק הוא דמות לשלום ואפשר ללמוד ממנו הרבה. כשראיתי את כתביו ראיתי שהוא דואג לבני מיעוטים ולכולנו אל אחד. הרב קוק הוא איש ציונות נכון ולא מתנגש עם האסלאם".

בכל זאת הרבה מחבלים יצאו מצור באהר, המעשים שלך לא סותרים את האופי של השכונה?

"אנחנו לא מחפשים כמה מחבלים יצאו משכונת צור באהר. בשביל זה אני כאן, כדי שהמצב לא ידרדר.
המחבלים לא מייצגים אף אחד ולא את עצמם. אנחנו מעודדים את השלום ורודפים אחרי השלום. אני מתנגד ומגנה כל אדם שעושה פשע ולא משנה אם זה יהודי או ערבי. אני כאן כדי להפסיק את הדם בעיר הקודש".

הרב קוק מייצג את הציונות הדתית, אתה מתחבר לרעיון?

"אני מתחבר לרעיון הרב קוק. הרב קוק והציונות הדתית מכירה ומאמינה בשלום ובזכויות האדם ובדו-קיום. הדמות של הרב קוק היא חזון ויש ללכת על פי דרכו".

אני מלווה אותך כאן בכנסת, אני רואה שחברי הכנסת מופתעים ומבולבלים מהפניה שלך.

"בשביל חברי הכנסת זה דבר חדש שמוסלמי ערבי ממזרח ירושלים מדבר על הרב קוק. עלינו ללמוד מהעבר ולא מספיק דיבורים אלא גם מעשים".