טקס הענקת הרשיונות
טקס הענקת הרשיונותצילום: דוברות

יו"ר הרשות השנייה יוליה שמאלוב ברקוביץ העניקה היום (שלישי) את רישיונות השידור לערוצים המסחריים לקראת המעבר לאפיקי השידור החדשים.

האירוע נערך במשרדי הרשות השנייה בירושלים במעמד שר התקשורת ח"כ איוב קרא. באירוע נכחו גם המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה ניר שוויקי, חבר מועצת הרשות השנייה שכיהן כממלא מקום היו"ר שפיק עבד ונציגי החברות: יו"ר קשת דרורית ורטהיים, המשנה למנכ"ל רשת שאול מגנזי, יו"ר דירקטוריון חדשות 2 עו"ד תמי רווה ומנכ"ל חדשות 2 אבי וייס.

יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ אמרה באירוע, "אומרים שמשנה מקום משנה מזל. היום הוא יום היסטורי עבור עם ישראל וצרכני הטלוויזיה. ערוץ 2 וערוץ 10 מסיימים את השידורים באפיקים הנוכחיים אחרי 25 שנה. החל ממחר יגדל היצע הטלוויזיה והמבחר לציבור. למרות ההיצע העצום של תוכן מיובא, רוב הציבור בישראל אוהב טלוויזיה ישראלית ובעברית. הציבור מצביע בידיים ומעדיף לראות תוצרת מקומית. גם הריאלטי, גם הסדרות וגם הדוקומנטרי הם שלנו. ריבוי ערוצי הטלוויזיה יגדיל היצע זה ויטיב הן עם הציבור הצופים, הן עם היוצרים והן עם בעלי רשיון שידור".

שר התקשורת, ח"כ איוב קרא, בירך את החברות שעוברות מזיכיונות לרישיונות. "אני חושב שאין מילים אחרות להגדיר זאת אלא היסטוריה אמיתית. נעשתה עבודה מקצועית על ידי הרשות השנייה ומשרד התקשורת שהביאה אותנו לעמוד במשימה. היו מי שלא האמינו שנגיע ליום הזה אבל אני שמח שהגענו אליו בצורה מצוינת. זו תחילת הרפורמה בשידור המסחרי. בסופו של דבר מי שיהנה מכך הוא הצרכן הישראלי".

לדבריו, "מה שעמד לנגד עינינו במהלך הוא האינטרס הציבורי ולא דבר אחר. החששות שהדבר יפגע בחברות או שאין צידוק לערוצים נוספים אינם נכונים. אני מאמין בתחרות ומי שיביא תכנים טובים וחדשות הוגנות, אין לי ספק שיצליח. אני הולך לגבות את החברות ודוחף שיתקבלו הנחות והקלות מבחינת הרגולציה. המטרה היא להוריד רגולציה ולהשתוות למצב במדינות אחרות. אנחנו מעוניינים בחופש והוא מתחיל בחופש עיתונות ופחות רגולציה. חוץ מדברים בודדים נפתח את הכל עם מינימום רגולציה. מאחל לרשת ולקשת הצלחה בשם כולנו".

בהקשר לפריסת הפס הרחב אמר שר התקשורת כי "אני עומד על כך שפריסת התשתיות תתבצע. אם בזק לא תבצע, אז זה יתבצע על ידי קבלנים ואנחנו עומדים על כך. אנחנו נמצאים בליגה התחתונה בעניין הזה ורוצים להיות בליגת העל. אני מקווה שכשתהיה תשתית ראויה נסמן גם בכך הצלחה.

שפיק עבד, אשר כיהן כממלא מקום יו"ר הרשות השנייה, אמר, "זהו ערב היסטורי ומאתגר בתקשורת הישראלית. אני מאמין בשיח התקשורתי ושהערוצים יציעו תכניות מגוונות ואטרקטיביות יותר למען הצופה. אני חדור אמונה שיחד עם הנהלת הרשות השנייה עשינו הכל להוביל את התהליך ההיסטורי במעבר מזיכיונות לרישיונות לטובת היוצרים הישראלים. אנחנו אמונים גם על האינטרס הציבורי על כל גווניו וייצוגו ואנו מאחלים לחברות בהצלחה".