דורני: אפעל לפיתוחה וקידומה של ההתיישבות

חברי הנהלת מועצת יש"ע בחרו בראש המועצה המקומית קדומים חננאל דורני לכהן כיו"ר מועצת יש"ע הבא. לאור פרישתו של יגאל להב מהמרוץ, היה דורני היה מועמד יחיד.

בשנת 2007 נבחר דורני לראש המועצה המקומית קדומים והוא הוותיק מבין ראשי הרשויות הפעילים במועצת יש"ע.

בשנות כהונתו כראש המועצה המקומית קדומים הוא השקיע רבות בפיתוח וקידום הישוב, והצליח להביא לבנייתם של מבני ציבור רבים ושכונות חדשות במועצה. בשנים האחרונות משמש דורני כיו"ר וועדת הביטחון של מועצת יש"ע.

דורני בוגר מדרשית נועם וישיבת ההסדר בקרני שומרון. נשוי לדבורי ממשפחת זיצר ממייסדי קדומים, אב לשישה ילדים ומייצג את דור ההמשך של מקימי חלוצת ההתיישבות בשומרון – קדומים. הוא רואה חשבון במקצועו, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים, ומדעי המדינה. שימש כסמנכ"ל החברה לפיתוח השומרון, של המועצה האזורית שומרון. הוא סגן אלוף (במיל.) בעבר שירת כמג"ד חי"ר במלחמת לבנון השנייה וכסמח"ט, וכיום קצין מטה באוגדת הבשן.

דורני היה פעיל ומעורב מאד בפעילות לחיזוק ההתיישבות היהודית ביש"ע ובמיוחד השתתף בפעילויות כנגד תוכנית גירוש היהודים מגוש קטיף ומצפון השומרון בקיץ תשס"ה 2005. כחלק מהמאבק עבר עם משפחתו לחומש - אחד מארבעת הישובים בצפון השומרון שנהרסו ונחרבו, וסייע רבות למשפחות ולפעילים במקום.

יו"ר מועצת יש"ע היוצא אבי רואה ברך את דורני, ואת הנהלת מועצת יש"ע על הבחירה הראויה: "חננאל הוא איש עשייה ואמת, פועל בשקט בנחת ובנחישות על מנת להגיע אל המטרות למען חיזוק ההתיישבות. הנהלת מועצת יש"ע בחרה באיש ראוי לעמוד בראשה ואני בטוח שהוא יוביל אותנו להצלחות רבות. אמשיך להיות שותף פעיל בהנהלת מועצת יש"ע ואסייע לחננאל בכל אשר ידרש".

בעקבות בחירתו שיגר דורני מסר לחברי הנהלת מועצת יש"ע, "תודה לכם על האמון, אני רואה בכך אחריות גדולה ושליחות משמעותית להתיישבות ולעם ישראל. אפעל לפיתוחה וקידומה של ההתיישבות וחיבורה לשאר חלקי הארץ.

מודה בשם כולנו לאבי רואה על הובלתו והנהגתו את מועצת יש"ע בשנים האחרונות. מעבר לדאגתו ולפעילותו המסורה לחידוש הבניה ולהתמודדות עם האתגרים השונים, אבי פעל ללא לאות לחבר כמה שיותר ראשי רשויות ולהגדיל את האחדות הפנימית בקרבנו. אמשיך לפעול באותו קו, אני קורא לכל החברים לחבור יחד מתוך אמון ואחדות.

לנוכח אתגרי השעה, תקוותי כי אצליח להיות שליח נאמן בדומה לקודמי ראשי מועצת יש"ע בעבר, לטובת חיזוק ההתיישבות ופיתוחה. אני נחוש לעשות זאת איתכם ובעז"ה, יחד נעשה ונצליח".

מפלגת האיחוד הלאומי, בירכה על בחירתו של דורני, חבר מרכז המפלגה, כיו"ר מועצת יש"ע החדש.

"אני בטוח שלאחר העבודה הנפלאה שעשה אבי רואה, ימשיך חננאל בדרכו המיוחדת מלאת האמת והענוה להוביל את ההתיישבות לפסגות חדשות", אמר מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר.

קונסול ישראל בניו יורק ולשעבר יו"ר מועצת יש"ע דני דיין כתב בחשבון הטוויטר שלו, "ברכות ליו״ר מועצת ישע החדש חננאל דורני, אדם ראוי ביותר. למעשה כבר ב-2013 חשבתי שהוא זה שצריך להחליף אותי כיושב ראש. טוב מאוחר מלעולם לא".

תנועת הריבונות מיסודה של ‘נשים בירוק’ שיגרה גם היא ברכה ליו"ר הנבחר. ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, איחלו לדורני המשך דרך פוריה של יצירה, בניה וחזון ובירכו "שתחת כהונתך תזכה להוביל בעוז ובגאון להתגשמות חזון החלת הריבונות הישראלית על מרחבי ארצנו ולהתרחבות הבנייה ושגשוג ההתיישבות".