הסוף לצפיפות במרון? רכבל לקבר הרשב"י

שר התחבורה הציע בדיון בנושא בעיות התחבורה למרון להקים רכבל שיאפשר חיסכון משמעותי, ויקל על הבאים למתחם הקבר.

מיכל לוי , י"ז בחשון תשע"ח

הדיון, היום
הדיון, היום
צילום: דוברות ח"כ מוזס

יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס ושר התחבורה ישראל כץ קיימו היום (שני) דיון רחב היקף למציאת פתרונות לשיפור דרכי הגישה למירון.

בישיבה השתתפו גורמי מקצוע רבים ממשרד התחבורה, המשטרה והמועצה האזורית. כמו כן השתתף בפגישה מנכ"ל נתיבי ישראל, יוסי פרץ.

ח"כ מוזס הציג את הסוגיה ואמר כי כל פתרון חייב לתת מענה לצוואר הבקבוק שנוצר מכפר שמאי ועד הר מירון. "גם אם נשדרג את הכבישים עד לשם, ונשנע מספר כפול של אוטובוסים, ניתקע כולנו בכפר שמאי ולא נצליח להתקדם. כל פתרון תכנוני מחייב הרחבה או פתרון אחר שימנע מהנהגים לעלות בכביש הצר מכפר שמאי למירון", אמר.

שר התחבורה הציע הצעה חדשנית בדמות הקמת רכבל להסעת המונים מתחנת רכבת מירון (צומת חנניה) ועד להר מרון מעל היישוב, דבר שיחסוך את הצורך בעקירת הכרמים של החקלאיים בסביבה לצורך הכשרת חניונים ויחסוך שימוש באוטובוסים. לדברי השר, הרכבל יכול להסיע כמעט 2,500 נוסעים בשעה. הוא הוסיף כי הדבר ישדרג משמעותית את מבצע מירון כולו.

בהמשך, דיווח על כך ח"כ מוזס לחברי הכנסת במליאה ואמר כי "מהיום בערב עוד ששה חודשים בדיוק, יחול ל"ג בעומר. האתר המתוייר מספר 2 במדינה שמבקרים בו מעל 2 מיליון איש בשנה, ובל"ג בעומר קרוב לחצי מיליון איש. כל שנה גדל מספר המבקרים. אני מגיע עכשיו מישיבה עם הבולדוזר של המדינה: שר התחבורה ישראל כץ. החלטנו שני דברים: רכבל עד מעל היישוב מירון. ובמקביל הרחבת הדרך מכפר שמאי, למירון, כולל גשר".

שר התחבורה נתן הוראה להרחבת הכביש לארבעה נתיבים כולל גשר מעל נחל מירון. "אני משוכנע שבסופו של דבר לא נכיר את הדרכים למירון", אמר מוזס.