טקס המינוי
טקס המינויצילום: דנה שרגא משרד הביטחון

תא"ל גיא פאגלין מונה לראש מנהלת תכנית המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון, ויחליף את תא"ל ברוך מצליח, שפורש מצה"ל לאחר 30 שנות שירות, מהן 5 שנים כראש מנת"ק.

תא"ל פאגלין מונה לתפקיד בטקס חגיגי שנערך במעמד מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אודי אדם וסגן הרמטכ"ל אלוף אביב כוכבי.

פאגלין, בוגר המכללה לביטחון לאומי ומהנדס אלקטרוניקה במקצועו, החל את שירותו הצבאי כקצין ניסויים של טנק המרכבה סימן 3.

בשנת 1999 הגיע למנהלת תכנית טנק המרכבה וכיהן במגוון רחב של תפקידי פיתוח. בשנים האחרונות, לצד תפקידו כסגן ראש מנת"ק, שימש תא"ל פאגלין כראש הפרויקט ההנדסי לתכנון 'פעמון האור' בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל.

פעמון האור נבנה מאלפי לבנים שיוצרו במפעל המרכבה, על מנת לתת ביטוי מוחשי וערכי לפסוק "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת".

תא"ל פאגלין הוא בנו של עמיחי פאגלין "גידי" ז"ל, קצין המבצעים המיתולוגי של ארגון האצ"ל.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, הודה לראש מנת"ק היוצא, תא"ל ברוך מצליח ובירך את מחליפו: "ברוך, בחמש השנים שעמדת בראש המנהלת הובלת אותה להישגים חסרי תקדים, כולל פיתוח הנגמ"ש הגלגלי הראשון. אתה משאיר אחריך פרויקט יציב ומשגשג, שמייצר היום את כלי הרק"מ הטובים ביותר בעולם.

''הוכח בעבר כי האמצעים שיצאו ממנת"ק, כמו מערכת 'מעיל רוח', השפיעו על קבלת ההחלטות במדינה. גיא, אין כיום מחלוקת, שהכלים שמפתחת ומיייצרת מנת"ק- טנק המרכבה, נגמ"ש הנמר והאיתן, הם, הכלים שיכריעו את המערכה הקרקעית הבאה. חלקכם בכל מערכה עתידית יהיה משמעותי ביותר וכך גם כובד המשקל והאחריות שילוו את תקופת כהונתך", הוסיף אדם.