נתניהו
נתניהוצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

מליאת הכנסת סערה היום (שני) בעת דיון 40 חתימות שיזמה סיעת מרצ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהגיב למתקפות נגדו מצד חברי האופוזיציה, השיב להם בנאומו: "חברי האופוזיציה רוצים שאתפטר מהיום שנכנסתי לתפקיד. אין שום דבר חדש, רק התירוץ מתחלף. מה לעשות, ראש ממשלה מחליפים בקלפי".

נתניהו סיפר על הישגי ממשלתו ואף זכה למחיאות כפיים מצד חברי הליכוד לאחר שסיים לנאום. "אנחנו הופכים את ישראל ועיניכם אינן רואות את זה. לא היה אף פעם דבר כזה. כל אדם הוגן רואה את הדבר הזה. איך אנחנו עושים את זה? אנחנו מייצרים את ההזדמנויות האלה.

''היום פרסמו שמדד אי השוויון ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2001. רואים ירידה עקבית מ-2009. מי נבחר ב-2009? כל שנה זה יורד. בניגוד גמור לטענה שלכם. הפערים במדינת ישראל מצטמצמים כי אנחנו מייצרים צמיחה וצמיחה מייצרים מקומות עבודה. אנחנו עושים צעדים בקצבאות מושכלות. אנחנו מעלים את השכר", אמר ראש הממשלה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) פנה בנאומו לנתניהו ואמר "תשאל את השותפים שלך אם הם רוצים בחירות. בוא נראה אותך. לדעת רבים בבניין הזה אתה לא תנצח. לציבור נמאס.

''אם היית ראש ממשלה לפני 40 שנה, וסאדאת היה מגיע לארץ, היית בורח מלהתמודד איתו. היית פוחד מלעשות שלום איתו. אתה נבהל מבנט, ומאלקין. אתה לא מסוגל לומר את האמת שלך", תקף הרצוג.

לפיד
לפידצילום: ערוץ 7

חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) נאם במליאת הכנסת במסגרת דיון 40 חתימות, ומתח ביקורת על התנהלות הקואליציה נוכח יוזמות החקיקה בסיעת הליכוד נגד המשטרה והפרקליטות.

"תעצור את זה", קרא לפיד לנתניהו, ''תקרא לרוטווילרים שלך, ביטן ואמסלם, ותגיד להם שאתה עוצר את כל החוקים הפרסונליים והמתקפות על המשטרה".

ח"כ לפיד הוסיף, "צריך מישהו שעוסק בפיוס. חברי כנסת מהליכוד קוראים לאנשי השב"כ 'הזויים' וראש הממשלה שותק. התקפה על בית המשפט העליון וראש הממשלה שותק".