הודיה (אודליה) נחמה אסולין
הודיה (אודליה) נחמה אסוליןצילום: באדיבות המשפחה

הלכה לעולמה הודיה (אודליה) נחמה אסולין ממבוא חורון שנפצעה אנושות לפני שש שנים בפיגוע שאירע סמוך לתחנת אוטובוס ליד בנייני האומה בשדרות שז"ר בירושלים.

הלוויתה תתקיים היום (רביעי) במבוא חורון בשעה 13:30.

בשנת 2011 השאיר מחבל בשם חסין עלי חסן א-קואסמה מטען בתחנת אוטובוס בבנייני האומה צמוד לקיוסק. מהפיצוץ נהרגה תיירת ועוד 68 אזרחים נפצעו, בהם גם אסולין שהיתה בת 14. על המחבל נגזר מאסר עולם ועוד 60 שנות מאסר.

מאז ועד היום אסולין היתה מחוסרת הכרה ומטופלת עם השגחה צמודה. בשבועיים האחרונים חלה החמרה במצבה ולפנות בוקר נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ''אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה של הודיה אסולין, שנפצעה קשה בפיגוע טרור בירושלים בשנת 2011 והיום הלכה לעולמה. עם ישראל כולו מחבק ומחזק את המשפחה, שעטפה את הודיה בחום ובמסירות מאז הפיגוע הנורא. יהי זכרה ברוך ונצור בליבנו תמיד''.

דובר היישוב מבוא חורון מסר כי "היישוב מבכה את לכתה בטרם עת של הודיה נחמה הי"ד ומחזק את ידי המשפחה''.

אביה של אסולין עורך פדיון כפרות לרפואת בתו

אמה סיפרה בעבר לערוץ 7 כי בתה "נולדה בשבתות הנחמה ולכן קראנו לה אודליה נחמה. חברותיה מאולפנת תהילה שעולות לכיתה י"א התארגנו בצורה מדהימה והקימו דוכנים ליד קבר רחל ובכותל המערבי וחילקו פליירים עם קריאה להתפלל עליה לכבוד יום ההולדת".

"אנחנו גם לומדים מכך שבעצם אודליה היא לא מקרה פרטי שלנו, למרות שהיא הבת שלנו שגידלנו וטיפחנו, היא שליחה של עם ישראל שבגופה ספגה מהלומה גדולה".

אסולין הוסיפה אז בראיון כי "כל התפילות על אודליה מחזקות גם אותנו להמשיך הלאה כהורים ולמלא את השליחות שלנו, כי אודליה הייתה שליחה של עם ישראל ואנחנו עכשיו צריכים להיות שליחים שלה. החברות שלה לא מפסיקות לבקר אותה, לכתוב לה מכתבים לדבר איתה ולשיר לה שירים וזה מעורר התפעלות".

תמונות: הלל מאיר