יצחק שמוקלר
יצחק שמוקלרצילום: דובר צה"ל

אם מסתכלים על רב-טוראי יצחק שמוקלר, לוחם בגדס"ר גבעתי, אי אפשר לדמיין מה הוביל אותו למדי הזית של צה''ל.

שמוקלר נולד בניו יורק למשפחה חב''דניקית. בכל שנות התבגרותו תמיד חלם להיות לוחם, אך חשב שזה ישאר רק בגדר חלום ולא מעבר.

בילדותו לא התחבר ללימודים התורניים ולא רצה ללמוד בישיבות. ״הייתי מורד לא קטן״ הוא מודה בחיוך.

בגיל 18 החליט שמוקלר לעלות לארץ ישראל, אך הרגיש שלפני צעד זה עליו להתחבר יותר לשורשים שלו, ליהדות. הוא החליט ללמוד בישיבה בניו יורק ונשאר שם שנתיים.

בסיום הישיבה נסע לשליחות מטעם חב"ד למכון סטודנטים ב״מכון קטורה אור" שנמצא בפלורידה מיאמי, שם למד והתחבר יותר ויותר ליהדות, ובעקבות כך החליט לעבור לימודי הסמכה לרבנות בדרום אפריקה.

בגיל 21 עבר שמוקלר לאפריקה, שם נהיה לרב בבית הכנסת הגדול בדרום אפריקה וכיהן בתפקיד זה במשך שנה.

במשך כל התקופה שבה למד והתחזק, שמוקלר דחה את הצבא וחשב שגילו כבר מבוגר בשביל להתגייס לצה''ל. החוויה הייתה מאוד מעצימה בשבילו, אך הוא הרגיש שהשירות הצבאי חסר לו והוא צריך לקחת את עצמו בידיים, לעלות ארצה, ולהתגייס.

״אם לא עכשיו, אימתי?״ היה המשפט שהנחה אותו לאורך כל הדרך עד הגיוס. הוא החל תהליך עלייה לארץ, הגיע בנובמבר ארצה והתגייס בחודש יולי של אותה השנה. עד יולי הוא ניהל תכנית של הסוכנות היהודית בישראל הנקראת ״יאללה ישראל״, תכנית ביניים של ''תגלית''.

ביולי 2016 הוא התגייס לצה"ל והגשים את חלומו הגדול. את שירותו הצבאי התחיל שמוקלר במחווה אלון, בפלוגת ״מולדת״, שם למד על ציונות וההיסטוריה של המדינה, ולאחר תקופה של למידה בבסיס זה הגיע לחטיבת גבעתי.

״לא באמת הכרתי את חטיבות החי"ר בצבא, אבל שמעתי על פועלה של החטיבה בצוק איתן ולשם הכי רציתי להגיע״, סיפר רב״ט שמוקלר. הוא עבר גיבוש לגדוד הסיור של החטיבה וכעת נמצא בהכשרת הפלחה״ן.

״אין לי ספק שעשיתי את הבחירה הנכונה והגעתי למקום הכי טוב. למרות הפער בגילאים אני מסתדר פה עם כולם, אין לי חרטה ואני שלם עם הבחירה שלי״, מסכם יצחק שמוקלר שכיום בגיל 27 הוא מצליח להוכיח שחלומות נועדו להתגשם.