רונן מנליס ורוני דניאל, בכנס אילת
רונן מנליס ורוני דניאל, בכנס אילתצילום: אודי פורטל

הפרשן הצבאי של חדשות 2, רוני דניאל, מעריך בפאנל 'סיקור המלחמה הבאה' בכנס העיתונות באילת, כי "המלחמה הבאה צריכה להיות אלימה במיוחד".

"אני רואה במלחמה הבאה את הזירה האמיתית בתוך ערי ישראל. זאת תהיה המלחמה הראשונה שבה יהיו יותר נפגעים בעורף מאשר בחזית והישובים בה יפגעו באופן דרמטי".

צריך לעשות תיאום ציפיות לאזרחי המדינה. כיפת ברזל לא תוכל לספק הגנה מלאה. דובר צה"ל לא יצליח בשום אופן לנהל את השיח ברשתות החברתיות, אך צריך לחיות איתו. הצבא יצטרך להתייצב מול המלצות ולהסביר את המצב הקיים", אמר דניאל.

הוא הוסיף כי "בזמן מלחמה גם יהיה צורך להיות בכל קבוצות הוואטסאפ כדי להרגיע את הציבור. המלחמה הבאה צריכה להיות אלימה במיוחד. חיזבאללה במלחמת לבנון השנייה היו על סף התמוטטות ואצלנו לא ידעו זאת אז. אי אפשר לחזור למצב שהמדינה הלבנונית עם הכוחות הפועלים בה תאיים על ישראל".

דובר צה"ל, רונן מנליס, אמר כי לדעתו "קודם כל אנחנו עושים מאמץ להרחיק את שהמלחמה הבאה ככל שאפשר".

"אנחנו 11 שנים אחרי לבנון ו-3 וחצי שנים אחרי צוק איתן. יחד עם זאת, ככל שאנחנו מעריכים את האויב והיכולות שלו, המלחמה הבאה תשפיע על העורף. היא תיראה מאד שונה גם מהצד השני, כי התוכניות המבצעיות ויכולות האש שלנו חזקות מתמיד. מהיבט התקשורתי, זאת תהיה מלחמה שונה מהבחינה הטכנולוגית. אנחנו משקיעים המון מאמץ, כבר בשגרה שנוכל לדבר באופן ישיר עם הציבור באופן יעיל. אנחנו ניתן את הגושפנקה בשטח שכל המידע הוא אכן אמיתי ומדויק".

דובר צה"ל גם גילה שבימים אלה מוקם בצה"ל חמ"ל שמטרתו תהיה הזמת שמועות הקשורות לנושאים צבאיים. "החמ"ל הזה ינטר ויפריך את כל השמועות הללו במהרה. הבעיה תהיה שהשמועות יהיו קרובות לאמת וכאן יתקיים האתגר הגדול ביותר שלנו, כי המידע הזה זולג לתוך המידע המסורתי".