כוחות ביטחון בשכונת א-טור בירושלים
כוחות ביטחון בשכונת א-טור בירושליםצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בוסיינה עיאד עת'אמנה, מנהלת המנהל הקהילתי בשכונת א-טור בירושלים, מוחה על כך שעיריית ירושלים לא מונעת כניסה של ארגון הפתח והרשות הפלשתינית לתוך בתי הספר והמתנ"ס בשכונה הירושלמית.

לדבריה, כניסת הגורמים הפלסטינים הללו גורמים להשפעה שלילית על המורים, ההורים והתלמידים, כולל ניסיונות הפחדה כלפי מנהלי בתי הספר בשכונה.

כתוצאה מהאיומים, מנהלי בתי הספר מתירים לרשות הפלשתינית לפעול בחופשיות בבתי הספר ומנסים למנוע ממנהלי המתנ"סים לעצור את התופעה.

עת'אמנה שלחה לפני מספר ימים מכתב למנהלת אגף החינוך הערבי בעיריית ירושלים, ובו היא דורשת עת'אמנה מעיריית ירושלים לטפל בתופעה ולהעביר הנחיות מתאימות למנהלי בתי הספר.

מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים', אומר לערוץ 7 כי "לפני שלושה שבועות הופצו במזרח ירושלים כרוזים שמאיימים על המנהלים הקהילתיים שלא לשתף פעולה עם ישראל. יש כאן בעצם התנגדות של הרשות הפלשתינית למערכת החינוך הישראלית וניסיון לקבוע עובדות בבתי הספר ובמתנ"סים.

''זה דבר חסר תקדים שמנהלת מנהל קהילתי קוראת ומתחננת לעזרה אך היא לא מקבלת עזרה. אנחנו צריכים להבין שאזרחי מזרח ירושלים, בראשם ראשי הציבור שלהם, עומדים בין הפטיש הישראלי לסדן הפלשתיני וישראל חייבת לגבות אותם כנגד אותם גורמים עוינים, אם זה בעזרת רשויות החינוך והמערכות המוניציפליות ואם זה על ידי כוחות הביטחון שצריכים להיכנס לתמונה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, "עיריית ירושלים רואה בחומרה כל ניסיון של הרשות הפלסטינית לפעול בתוך בתי הספר העירוניים במזרח העיר.

''ראש העיר ניר ברקת מוביל בשנים האחרונות מהפכה של ממש לצמצום הפערים במערכת החינוך במזרח ירושלים, תוך העמקת הריבונות והמשילות בבתי הספר והוצאתם של גורמים עוינים מתוכם.

''העירייה רואה חשיבות רבה בהעצמת המינהלים הקהילתיים במזרח העיר, אשר בניגוד לארגונים הפוליטיים הפלסטיניים מחויבים לתושבים באמת, ופועלים נמרצות לשיפור איכות חייהם".