מתנגד. שר החוץ הגרמני, זיגמאר גבריאל
מתנגד. שר החוץ הגרמני, זיגמאר גבריאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שמדינות ערב הזהירו מפני הכרה של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל, או מהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים, גם גרמניה מצטרפת לאזהרות כלפי ארה"ב.

שר החוץ הגרמני, סיגמר גבריאל, הזהיר מפני הכרה של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל או העברה של השגרירות האמריקאית. "הכרה בירושלים כבירת ישראל אינה מרגיעה את הסכסוך, אלא דווקא תלבה אותו עוד יותר. זהו האינטרס של כולם שמהלך כזה לא יתרחש" אמר גבריאל.

לאחר מכן הוא הוסיף עוד כי "הפיתרון למעמדה של ירושלים יכול להיקבע רק במשא ומתן ישיר בין הישראלים והפלסטינים. לכן אנו דוחים כל צעד שיכול לגרום להסלמה בין שני הצדדים. גרמניה נותרה מחוייבת לפתרון שתי המדינות במזרח התיכון".

ההודעה של גבריאל מצטרפת להודעתה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, שיצאה גם היא נגד ההכרה המתוכננת של טראמפ בירושלים כבירת ישראל והאפשרות כי יחליט להודיע על העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, צעד שככל הנראה יידחה בסופו של דבר בחצי שנה לפחות.

"חייבים להימנע מכל פעולה שתסכן את המאמצים לחידוש שיחות השלום. חובה למצוא דרך במשא ומתן לפתור את מעמדה של ירושלים כבירתן העתידית של שתי המדינות, כך ששאיפתן של שתי המדינות תתגשם" אמרה מוגריני.