דונלד טראמפ
דונלד טראמפצילום: רויטרס

הימין בארה"ב סוער וזועם לאחר שהתברר שבכיר ב-FBI שהוביל את החקירה נגד דונלד טראמפ, מוטה פוליטית נגד הנשיא.

האיש הוא פיטר סטרוק. בימים האחרונים נודע כי הוא הודח מראשות צוות ה-FBI שחוקר את החשדות למעורבות רוסית במסע הבחירות של טראמפ, לאחר שהתברר ששלח מסרונים פוליטיים לחברתו בזמן העימות הטלוויזיוני בין טראמפ להילארי קלינטון.

במסרונים הביע סטרוק תמיכה ברורה בקלינטון והביע ביקורת על טראמפ.

מתברר כי סטרוק הוא גם האיש שניהל את החקירה של ה-FBI נגד קלינטון בנושא השימוש שלה בשרת מייל פרטי. הוא זה ששינה את ההגדרה של ה-FBI למעשיה של קלינטון, מ"רשלנות נפשעת" (gross negligence) ל"מאוד חסרי אחריות" (extremely careless). שינוי זה אומץ ע"י ראש ה-FBI דאז, ג'יימס קומי, והיווה הצדקה לכך שקלינטון לא הואשמה בפלילים.

דוברי ימין כמו שון האניטי, המגיש תוכנית פופולארית ברשת "פוקס ניוז", מגבירים עתה את המתקפות כל רוברט מולר, התובע המיוחד שמונה לעמוד בראש החקירה נגד טראמפ. בימין דורשים כעת בלהט את התפטרותו של מולר.

לפחות שמונה מתוך 16 עורכי הדין שמינה מולר לצוות החקירה נגד טראמפ רשומים כתורמים למפלגה הדמוקרטית. אף אחד מהם לא תרם לרפובליקנים.

אחת החוקרים, ג'יני רי, הועסקה בעבר ע"י ממשל אובמה כיועצת משפטית. היא גם שימשה כפרקליטתו של בן רודז, מי שהיה סגן היועץ לביטחון לאומי בממשל אובמה, וייצגה את קרן קלינטון. היא תרמה 9,000 דולר לקלינטון ולמועמדים דמוקרטיים אחרים.