למצולמים אין קשר לידיעה
למצולמים אין קשר לידיעהצילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשות דרום תל אביב חיות בפחד מאוכלוסיית המסתננים, אבל 11 ארגוני נשים ביקשו מבג"צ לצרפם לעתירה הדורשת לבטל את חוק הפיקדון, בטענה שיפגע בנשים שבקרב המסתננים.

זאת, למרות העובדה שנשות דרום תל אביב חוששות לצאת מבתיהן בשל עבירות מין ואלימות שהפכו נפוצות עם כניסת אוכלוסיית המסתננים לאזור.

חוק הפקדון, נזכיר, מחייב את המסתננים מסודן ואריתריאה להפקיד 20% משכרם לקרן המנוהלת ע"י המדינה, בעוד מעסיקיהם של המסתננים מפרישים עוד 16% משכרם של העובדים. העובדים יוכלו לקבל את כספם רק אם יעזבו את הארץ.

בדיון בעתירה שהתקיים השבוע התברר כי רשימת ארגוני נשים ביקשו כבר בחודש יולי להצטרף לעתירה נגד החוק, במעמד של "ידידי בית המשפט".

בראשם נמצאת שדולת הנשים בישראל, ארגון דגל של הקרן החדשה לישראל. יתר 10 ארגוני הנשים שביקשו להצטרף לעתירה כוללים את איתך, אחותי, רוח נשית, מרכז אדווה והעמותה להעצמה כלכלית של נשים.

חוק הפיקדון יגרום, לטענת ארגוני הנשים, "ירידה רוחבית ומשמעותית" בשכרם של עשרות אלפי מסתננים המתגוררים בישראל, ולכך יהיו "השלכות מרחיקות לכת ופוגעניות נוספות ('גל הדף שני') על נשים וילדים מבקשי מקלט".

מתוך העתירה
מתוך העתירהצילום מסך

הארגונים הסבירו כי ביקשו להצטרף לבקשה "תוך התמקדות בהשפעה המיוחדת שיש לגזירות כלכליות על נשים וילדים מבקשי מקלט, ועל התא המשפחתי. הן מבקשות להשמיע קול אחר שאינו נשמע פעמים רבות – קולן של נשים, ולהציע הבנה מעמיקה יותר של ההשפעות הייחודיות – המגדריות, ריבודיות, חברתיות ופסיכולוגיות – שיש לגזירות כלכליות על נשים וילדים".

איך קורה שארגונים שנחשבים לנציגים לגיטימיים ובולטים של נשות ישראל, מתארגנים בכדי להצטרף לעתירה שנועדה לאפשר את המשך ההתעללות בנשות דרום תל אביב ובמקומות האחרים בהם שוהים המסתננים?

התשובה היא שתנועת הנשים נשלטת ע"י השמאל הקיצוני ורואה בגבר היהודי אויב, ובגבר הלא-יהודי בעל-ברית. נשות ישראל לא מתמרדות נגד שלטון זה – ומאפשרות לארגונים המובילים את התנועה לצבור כוח רב כנציגים לגיטימיים כביכול של כלל ציבור הנשים, במאבקן של אלה נגד הגברים ו"הפטריארכיה". את המחיר משלמות, בין היתר, נשות דרום תל אביב.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.