יואב מרדכי
יואב מרדכיצילום: דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, התראיין לרשת BBC בערבית והעביר מסר ברור לטרוריסטים ברצועת עזה.

מרדכי סיפר כי במהלך עשרת הימים האחרונים התפוצצו 13 רקטות בתוך שטח ישראל. ''מצאנו שתי מנהרות בתוך השטח הריבוני של ישראל. הגאונות הישראלית והמוח היהודי מצאו פתרון ועדיין מוצאים פתרון. כמו שיש כיפת ברזל אווירית, יש כיפת ברזל מתחת לקרקע וגם כיפת ברזל התקפית''.

לדבריו נהרגו 13 מחבלים שהיו בתוך המנהרות, מתחת לשטח הריבוני של ישראל. ''במהלך שלוש השנים האחרונות היו אירועים בתוך עזה ונהרגו 30 איש ב-31 המנהרות. עשיתי חשבון.

''במהלך שלוש השנים האחרונות, יותר ממאה וחמישים מיליון דולר הושקעו על ידי הארגון הערבי וחמאס במנהרות. למה הם לא השקיעו בבתי חולים, בבתי ספר?!''.

האלוף מרדכי העביר מסר ברור לעזה, ''ישראל לא רוצה הסלמה, אבל ישראל תעמוד בכל עוצמתה אם חמאס תמשיך לפגוע בריבונות ישראל ואם היא תמשיך לירות רקטות. אחרי 30 שבהן הם הביאו הרס ורעב, המיקוד צריך להיות בבני האדם. אין לנו שום דבר נגד העם הפלסטיני''.

המראיין ב-BBC התלונן על כך שהתגובות של צה''ל לירי הרקטות - הפצצות מאוויר, הן מוגזמות מדי.

האלוף מרדכי הדגיש כי "השאלה היא מי אחראי לטרור שיוצא מעזה? האחריות נמצאת במגרש של חמאס בתוך רצועת עזה, והיא אחראית ועומדת באופן מובהק מאחורי כל ירי הרקטות שמגיע, לא משנה ממי – סוררים, ג'האדיסטים או אחרים.

"אני רוצה להעביר מסר ברור: חמאס וגם תושבי עזה עדיין זוכרים את תוצאות המלחמה שהייתה לפני שלוש שנים. שמעתי עכשיו את דבריו של אסמאעיל הניה, שהוא ראש ארגון הטרור. מה הביאה חמאס אחרי שלושים שנה?! רעב, עוני, הרס ומלחמה".

מתאם הפעולות ציין כי לישראל יש סמכות מלאה להגן על אזרחיה. ''כל רקטה שתצא תזכה לתגובה קשה. אם חמאס רוצה הסלמה – שתמשיך לאפשר לארגונים הקיצוניים לירות לעבר ישראל. אם היא לא רוצה הסלמה – היא צריכה להפסיק את האש לחלוטין, לגמרי ובהקדם".