הרב אליעזר מלמד בהר הבית
הרב אליעזר מלמד בהר הביתצילום: ערוץ 7

הרב אליעזר מלמד, רב הישוב הר ברכה ומייסד ישיבת ההסדר בישוב, עלה הבוקר (חמישי) להר הבית.

מדובר בחיזוק משמעותי לעולים להר הבית בטהרה, לאחר שבעבר כבר התבטא הרב מלמד בזכות העלייה להר בטהרה ועל פי כל כללי ההלכה.

בחודש מרחשוון התשע"ה התייחס הרב מלמד לנושא החשיבות בעלייה להר הבית במשך שבועיים רצופים בטורו הקבוע בעיתון "בשבע", וזאת כחלק מהעיסוק במשנתו של הרב שלמה גורן זצ"ל.

בין היתר כתב הרב מלמד, "על סמך שלוש סיבות עיקריות מותר ונכון לעלות להר הבית בטהרה: א) העדויות הרבות על כך שבמשך יותר מאלף שנים לאחר החורבן, גדולי ישראל נהגו להתפלל על הר הבית. ב) במשך כשלוש מאות שנה יהודים לא הורשו לעלות להר הבית, עד שהתעורר ספק היכן הוא מקום המקדש (ששטחו פחות מעשרה אחוזים ממתחם הר הבית). אולם בעקבות שחרור הר הבית, יכלו לשוב ולמדוד את השטחים ולקבוע בוודאות היכן היה מקום המקדש, וממילא היכן מותר לעלות בטהרה. ג) האיום על הריבונות היהודית בהר הבית".

הרב מלמד התייחס גם לגדולי התורה שאסרו את העלייה להר, ובמיוחד לעמדתו של הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל בסוגייה זו.

"נראה לענ"ד, שאם מו"ר הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל היה רואה שהזהירות היתרה מעלייה להר מביאה לאובדן הריבונות ולהפיכת ההר למוקד שנאה נגד ישראל, היה מסכים לדברי הרב גורן שמותר ומצווה לעלות. עוד נלענ"ד שהיה סומך על בירוריו ההלכתיים של הרב גורן ביחס למקומות המותרים בכניסה".

דובר מטה ארגוני המקדש אסף פריד ברך על הצטרפות הרב אליעזר מלמד לשורות המתרחבות של העולים להר הבית. "גאולת ההר ושיבת המקדש קיבלו היום חיזוק רב מאוד בעליית הרב אליעזר מלמד" אומר פריד.

פריד מציין שבימי החנוכה עלו להר הבית רבנים רבים, בראשם של יותר מאלף יהודים, שעלו להר הבית בחנוכה לראשונה בתולדות הר הבית מאז שחרורו.