משה פייגלין
משה פייגליןצילום: פרטי

דמות ספרותית שהיא מקור השראה בשבילך:

בהפוך על הפוך - ארבינקה של אפרים קישון. האיש שגם אם נורא ארצה, לעולם לא אצליח להיות. קישון הצליח ליצור את ההסתדרותניק המושלם, שילוב של ציניות וחן, תמהיל של דנון, ביטן, אלדד יניב והחייל האמיץ שוויק. אם הייתי ארווינקה כבר הייתי ראש ממשלה.

סרט מומלץ:

'הפסנתרן' של רומן פולנסקי. סרט שואה, אבל לא ממש. קודם כול חגיגה לכל אוהבי המוזיקה הטובה בכלל והפסנתר בפרט. סיפור אנושי יוצא מגדר הרגיל, שחזורים משכנעים של רגעי האימה - פולנסקי כמו פולנסקי, אומן קפדן בכל סצנה ומכל זווית יצר כאן חוויה שאתה לוקח איתך לכל החיים.

שלושה שירים עבריים אהובים:

השירים אצלי הם כמו ילדים, אתה תמיד הכי אוהב את זה שאתה איתו ברגע זה. אני מאוהב באריאל זילבר - הכי אמיתי והכי משכנע. מאיר אריאל בשבילי הוא השיקספיר הישראלי - וירטואוז של מילים, וגם הקול שלו מאוד אותנטי ומשכנע (אולי זה הסיגריות אצל שניהם). ויש כמובן את השירים הישנים - חווה אלברשטין ואריק איינשטיין. והזמרים האמוניים, יונתן רזאל והתגלית הגדולה דניאל זמיר עם הגרסה המקורית שלו להתקווה, שבעיניי הוא בעצם ההמנון של מפלגת זהות.

קבוצת ווטסאפ מעניינת שאתה חבר בה:

הפייגלינים - הקבוצה המשפחתית. "הפייגלינים" היה כינוי גנאי שהודבק לאנשי 'זו ארצנו' ובהמשך לקבוצת מנהיגות יהודית בליכוד. הכוונה הייתה ליצור לפעילותי נופך של כת, אבל בהקשר המשפחתי מצאנו שהכינוי הזה דווקא די נחמד וקבענו אותו על דלת הכניסה של הבית.

מה מצחיק אותך?

החולשות שלי. יצאתי פעם מהאוטו בדרך לביקור אצל אמי בירושלים, עם הטלפון באוזן, המפתחות ביד אחת ושקית זבל ביד השנייה. זרקתי את הזבל בצפרדע הגדולה של עריית ירושלים, וכשנכנסתי לחדר המדרגות וסיימתי את השיחה לא הבנתי למה הזבל עדיין בידי. עכשיו כשהמפתחות במעמקי הצפרדע ושקית הזבל בידי, אמרתי לעצמי שאולי זה חיסרון שאני דמות מוכרת. ניצלתי רגע שלא נראה איש ברחוב וזינקתי באתלטיות ראויה לציון אל תוך הצפרדע. חיש קל מצאתי את המפתח וקפצתי החוצה. יהודי חביב שיצא להשליך את הזבל שאל אותי בתמימות: "פייגלין, מה אתה עושה בתוך הזבל?". "חיפשתי קצת להתאוורר מהכנסת", עניתי לאיש ההמום ומיהרתי לטפס לדירת אמי. מצחיק, לא?

הבילוי המועדף עליך:

ספר טוב (שאיש לא שילם כדי שייכתב) - רכיבה על אופניים כמובן וכתיבת ספר תורה.

הסטטוס הכי מיוחד שהעלית בפייסבוק:

שאלת "מי האויב - החמאס או המנהרה" ששאלתי את תא"ל גיורא ענבר בתוכנית הבוקר של אברי גלעד, ותשובתו "המנהרה" - נגעו בשורש הבעיה הישראלית ויצרו עניין רב.

קולגה מוערכת מהתחום הפוליטי:

מוסי רז. לא מתלהם, נעים הליכות ונטול פוזה.