מוראלס עם אדלשטיין בביקורו בכנסת
מוראלס עם אדלשטיין בביקורו בכנסתצילום: דוברות הכנסת

נשיא גוואטמלה, ג'ימי מוראלס, הודיע הלילה (שני) כי הורה להעביר את שגרירות ארצו בישראל לירושלים. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

לפי הדיווח, מוראלס הודיע על המהלך בפוסט בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו, שבו כתב כי החליט להעביר את השגרירות מתל אביב לאחר ששוחח על הנושא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הודעתו של מוראלס מגיעה על רקע הכרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל ועל רקע ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם ביום חמישי האחרון, שבה תמכו 128 מדינות בהצעת החלטה שמגנה את ארה"ב על ההכרה בירושלים. גוואטמלה היתה אחת המדינות שהצביעו נגד ההחלטה.

נזכיר כי לאחר הכרזת טראמפ על הכרה אמריקנית בירושלים, ראש הממשלה נתניהו אמר כי "אנחנו בקשר עם מדינות נוספות שיכירו בירושלים".

"אני רוצה לבשר שאנו כבר נמצאים במגעים עם מדינות אחרות שיכירו הכרה דומה ואין לי ספק שברגע שתעבור השגרירות האמריקנית לירושלים ועוד לפני כן יהיה מעבר של שגרירויות רבות לירושלים. הגיע הזמן", הדגיש.

בתגובה להחלטת מוראלס צייץ יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בחשבון הטוויטר שלו דברי הוקרה והערכה: "אני מבקש לברך את ידידי נשיא גואטמלה, ג׳ימי מוראלס, על החלטתו האמיצה להעביר את שגרירות מדינתו לעיר הבירה ירושלים. בהחלטתך, הוכחת שאתה ומדינתך ידידי אמת של ישראל והקשר שקיים בינינו ייתחזק וייתגבר לטובת שני הצדדים".