לימוד אנגלית
לימוד אנגליתiStock

איך לשלב את לימודי האנגלית בחיי היום יום?

מרבית התכנים שאנו נחשפים אליהם כיום הם בשפה האנגלית, וזה לא מפתיע בהתחשב בעובדה שהיא השפה הרשמית ב-60 מדינות ברחבי העולם והשפה של 55% מאתרי האינטרנט כיום. לכן, אין זה פלא שאנשים מכל הגילאים בוחרים לפתוח את הספרים ולהתחיל ללמוד ולשפר את השליטה באנגלית בכל רמה ובכל שלב בחייהם. השפה הנפלאה והעשירה הזו יכולה לשמש כל אחד במגוון דרכים, החל מטיולים, דרך הבנת תכנים שונים ועד לתקשורת עם אנשים שונים על בסיס יומי, וניתן לשלב את הלימוד שלה בחיי השגרה במגוון דרכים מקוריות ומהנות במיוחד.

כיצד תשלבו את לימוד האנגלית בשגרה היומית שלכם?

אחד הדברים המהנים ביותר בלימודי אנגלית הוא שעם הטכנולוגיה הקיימת כיום, אתם לא צריכים להיצמד לספרים כדי ללמוד אותה, אלא להשתמש במכשירים שונים כדי לעשות זאת. בעזרת מכשירים מסוג, כמו מחשבים וטאבלטים, ועוד כמה כלים יעילים במיוחד, גם אתם תוכלו לשלב לימודי אנגלית בצורה מהנה במהלך השבוע ולהרוויח את כל מה שניתן מידיעת השפה הזו:

צפו בכמה שיותר סרטים באנגלית – היתרון המשמעותי בלימוד שפה הוא העובדה ששמיעה והטמעה שלה בחיי השגרה יכולה לעזור ללמוד אותה בצורה מדהימה. אם אתם רוצים לעשות זאת בצורה מהנה, פשוט צפו בכמה שיותר סרטים ותכנים באנגלית כדי ללמוד את השפה בצורה מקורית וכזו שלא תשעמם אתכם. לצד הלימודים המסורתיים בכיתות לימוד ותרגול של השפה בביתכם, השתדלו לשלב גם צפייה בסרטים בשפה האנגלית מתי שתרצו ותוכלו כדי להיחשף אליה כמה שיותר.

שנו את השפה במכשירים שונים שיש ברשותכם – אם כמו אצל רוב האנשים, שפת המערכת במכשירים שונים שיש לכם היא עברית או שפה אחרת, זה הזמן לשנות את המצב! אם יש בידכם טלפון חכם, טאבלט או מחשב שאתם משתמשים בהם על בסיס יומי, שנו את הגדרת השפה שלהם כך שהמערכת תהיה באנגלית ולא בשפה אחרת. באופן הזה, תוכלו להיעזר באמצעים הוויזואליים שיש במכשירים הללו כדי לקשר ביניהם ובין הפירוש שלהם, כמו שעשיתם עם השפה העברית, ובכך להכניס לימודי אנגלית לשגרה שלכם שתכלול שימוש באפליקציות שונות, משחקים, כתיבת מיילים ועוד.

הקשיבו לאנגלית ברגעים פנויים – אם אתם נוסעים בתחבורה ציבורית, יש לכם זמן פנוי במהלך היום או שאתם פשוט מחפשים לעשות משהו מהנה בשעת ניקוי הבית – למה שלא תנצלו את הרגעים הללו כדי ללמוד אנגלית? לימוד אנגלית בעזרת פודקאסטים, ספרים מוקלטים, הקשבה לרדיו ועוד זו דרך מצוינת להכיר את השפה מקרוב ולהכניס אותה לחיים שלכם בצורה מהנה שתגרום לכם להפוך רגעים חופשיים להזדמנות למידה מקורית ולמלא את זמנכם בתכנים שטרם נחשפתם אליהם. תייגו את הסביבה שלכם (ולא ברשתות חברתיות) – לימודי אנגלית, במיוחד אם הלימודים מתחילים מאפס, עלולים להיות מאתגרים למדי עבור אנשים שונים שצריכים ללמוד את בסיס השפה כדי להתקדם.

כדי לעשות זאת, אתם לא תמיד חייבים להתהלך עם מילון בידכם, אלא יכולים לתייג פריטים שונים בסביבה שלכם בעזרת מדבקות או כל אמצעי וויזואלי אחר שאתם אוהבים. פשוט הדביקו מדבקות קטנות עם שמות על הסביבה שלכם ותרגלו בכל יום את המילים הללו כך שתוכלו לעבור לשלב הבא ולהמשיך ללמוד את השפה עם בסיס טוב. דברו עם חברים ומכרים באנגלית – אם אתם רוצים ללמוד אנגלית כמו שצריך, חשוב להוציא את העוקץ מהביישנות שתחושו ולהתחיל לתרגל אותה מחוץ לספרים ותכנים שונים. שיחות ותקשורת עם אנשים שונים זו דרך מצוינת לתרגל את השפה האנגלית, ואתם אולי תרגישו נבוכים תחילה כשתעשו זאת, אך עם הזמן תופתעו מקלות הדיבור שלכם שתהפוך לטבע שני עבורכם.

כדי לעשות זאת, עדכנו חברים, מכרים ובני משפחה שאתם בתהליך של לימודים ושאתם מעוניינים לדבר אנגלית איתם מדי פעם. לא רק שהם ישמחו עבורכם, אלא הם גם ישמחו לנצל את ההזדמנות לדבר באנגלית בעצמם. בנוסף לכך תוכלו להכיר אנשים חדשים באתרים מוכרים, ממש כמו חברים לעט שהיו לכם פעם, ולשוחח איתם באנגלית דרך המחשב או הטלפון החכם בכל עת שתרצו כדי לתרגל את השפה. קראו סיפורים קצרים – לאחר שתרכשו את הבסיס של השפה האנגלית בלימודיכם, תוכלו להמשיך ולא רק להקשיב למילים שנאמרות בה, אלא גם לקרוא אותן. אתם לא חייבים להתחיל עם שייקספיר ויצירותיו הקלאסיות, אלא יכולים לקרוא מדי ערב סיפור קצר ונחמד באנגלית שיאפשר לכם ללמוד את השפה בצורה קלילה ומהנה.

אם אתם מרגישים שסיפורים מסוימים מאתגרים אתכם, נסו לקרוא סיפורים באנגלית שאתם מכירים את הגרסה העברית שלהם כך שתוכלו להבין על מה מדובר, לקשר בין מילים ולקרוא אותם ביתר קלות. הדביקו לכם "מילה של היום" במקום חשוף – מלבד מילים בסיסיות באנגלית, תוכלו ללמוד גם כמה מילים שהן קצת יותר מאתגרות כאשר תתקדמו בלימודים. דרך מהנה לעשות זאת היא למצוא "מילה יומית" שאותה תשימו במקום שאתם רואים פעמים רבות במהלך היום, כמו שולחן העבודה שלכם, ולנסות לשלב אותה במשפטים שונים באנגלית. באופן הזה אתם תיצרו לעצמכם משחק שפה מהנה שיאפשר לכם ללמוד אותה בדרך לא שגרתית בנוסף ללימודים שלכם, ולצרף למילון שלכם גם כמה מילים מעניינות.

לימודי אנגלית הם מהנים במיוחד כאשר הם מלווים בחדוות לימוד וגם שיטות מהנות ללמוד את בסיס השפה וגם את עקרונותיה המתקדמים. עם הטיפים המצוינים שהוזכרו מעלה, אתם תוכלו ללמוד את השפה העשירה הזו מכל רמת לימוד שהיא, לשלב אותה בשגרה שלכם ולהפוך אותה לטבע שני עבורכם. עם כוח רצון ותרגול עקבי של אנגלית, לא יהיה לכף אף רגע דל במהלך הלימודים שלכם, ותוך זמן קצר ממה שחשבתם, תוכלו לדבר כמו מומחים.