הרב מאיר גולדמינץ
הרב מאיר גולדמינץצילום: עצמי

ארגון השמאל הקיצוני "רבנים למען זכויות האדם" שיגר היום (שני) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הרב מאיר גולדמינץ ונגד אתר ערוץ 7.

במכתב נטען כי יש לפתוח בחקירה בחשד לפרסום דברים שיש בהם לכאורה שידול לדבר עבירה, זאת בעקבות טור דעה שפורסם באתר ב-5 בדצמבר 2017 מפרי עטו של הרב גולדמינץ.

במאמר נכתב בין היתר, "אם הערבי מוכן למכור [קרקע], משום דרכי שלום אנו מסכימים לקנות. אך כאשר אי אפשר [לקנות], חוזר הדין המקורי, שהארץ היא שלנו, וראוי שנקח אותה מתוך זכותנו הנצחית על ארץ ישראל".

עוד נכתב במאמר, "כל עוד לא נרים גבוה את הדגל המכריז, כי יש לנו זכות מלאה לבנות את בתינו ולהקים את ישובינו גם על 'קרקע פלסטינית פרטית', וכל עוד לא נאמר בקול צלול, כי מה שהיה נכון בשרון ובשפלה, נכון גם בשומרון ויהודה, אולי נרוויח 'נקודות', אך נפסיד את המערכה כולה".

בארגון השמאל טוענים כי זוהי קריאה ברורה לאשרר גזל אדמות פרטיות של פלסטינים, אשר אתר ערוץ 7 נתן לה במה.

במכתב ליועמ"ש הודגש כי "הרב גולדמינץ הוא ראש ישיבת חוות גלעד ולפיכך הוא סמכות רוחנית שלדבריו השפעה רבה על צעירים באזור זה של מאחזים המאופיינים באידיאולוגיה רדיקלית. אזור זה גם ידע לא מעט פלישות לקרקעות פרטיות של פלסטינים. ולפיכך יש סבירות רבה כי דבריו השפיעו וישפיעו על פעילות פלילית בפועל".

"עוד בסיס לחשוד בהשפעת דברי הרב: לפי פרסומים בתקשורת המינהל האזרחי מודה כי סביר שתושבים ממאחז חוות גלעד מרחיבים את המאחז על חשבון אדמות פרטיות של פלסטינים", נאמר עוד במכתב.

בארגון מציינים עוד כי עקב כך ש"גזל קרקע פלסטינית פרטית" מלווה פעמים רבות באלימות המכתב מבקש לחקור גם חשד להסתה לאלימות.

"עבורינו ברבנים למען זכויות האדם קריאת הרב גולדמינץ היא לא רק עבירה פלילית לכאורה וקריאה לרמוס זכויות של אוכלוסייה הנמצאת תחת משטר צבאי, ולכן היא פגיעה במיוחד, המדובר גם בחילול שם שמים הנוגד את ערכי היהדות, גזל הגוי אותו הכרנו לצערינו מפעילות עניפה באזור", אומרים בארגון.