עליזה לביא
עליזה לביאצילום: מאיר בולקה

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד), יו"ר השדולה לדת ומדינה, טוענת כי חוק המרכולים עלול לגרום רק לחילול שבת גדול יותר, מאשר כיום.

"אני אוהבת את השבת ושומרת שבת והלוואי שלא היה מסחר במדינת ישראל בשבת כפי שאני גדלתי וחונכתי ואני מגדלת ומחנכת את ילדיי, אבל זאת לא המציאות בישראל. לבוא היום ולשים חוק מחייב, זה רק מייצר מלחמות וקרבות על השבת וממאיס את השבת ומייצר סוג של כפייה", אומרת לביא בראיון לערוץ 7.

לדבריה, "מה שקרה בינתייים הוא שראשי הרשויות רצו לתקן את חוקי העזר והיום ערים שחנויות היו סגורות בהן בשבת, העבירו חוק שהחנויות יהיו פתוחות.

״במקום שיעשו דיון שיאפשר הסדרים מצומצמים לפי אופי האזור, יצרו כאן יותר חילול שבת, פילוג ושנאה. כל זה רק בשביל שהשר דרעי יוכל לבוא לציבור בוחריו עם נדוניה".

"החוק הזה לא יביא טוב, כולנו גם יודעים שמרכזי הקניות יישארו פתוחים בשבת - ויקרה מה שקרה עם חוק החמץ ועם חוק החזיר. בוא לא נהרוס את מה שיש. זה לא מאוחר לבטל את החוק", טוענת לביא.

היא קוראת לפתור את סוגיית השבת בהידברות. "יש את אמנת גביזון מידן שאני מוכנה לחתום עליה היום אבל בואו נייצר דיאלוג סביב השבת ולא באמצעות חוק שמביא לשנאה ומדנים".

"אני מכנסת בעוד שבועיים בשדולה לדת ומדינה שאני עומדת בראשה את כל הארגונים שעוסקים בעניין הזה של השבת. צריכים לדעת שיש היום יותר ויותר קבוצות שמציינות את השבת בדרכים מגוונות, מהמקום של מרחב משפחתי תרבותי וממקום של זהות".