קרדיולוג
קרדיולוגצילום:pixabay

אתם כנראה לא יודעים שבלב הזה מטפל פרופ' יהודה אדלר. בהיותו מומחה בינלאומי בענף הקרדיולוגיה, ממלא פרופ' אדלר תפקיד חשוב בחייהם של דמויות מוכרות וחשובות רבות, בהתמודדותן עם בעיות לב שונות ומגוונות, ודברים אלה נכונים גם להיותו של אדלר הרופא המטפל בבעיית הלב ממנה סובל השחקן הספרדי דני קרבחל, וזה למרות אהבתו של אדלר לקבוצת יובנטוס האיטלקית.

דמות למופת בענף הקרדיולוגיה העולמי

את פרופ' יהודה אדלר לא תמצאו מעל שולחן הניתוחים, מבצע ניתוח לב פתוח, אבל תוכלו למצוא אותו בכל הצמתים החשובים האחרים, שיכולים לחרוץ גורלות ולהשפיע על איכות חייהם של חולי לב רבים. השפעתו של אדלר משתרעת הרבה מעבר לאינטראקציה המקצועית שהוא מנהל מול מטופליו, בהיותו מנהל בכיר בשורה של גופים רפואיים מובילים בישראל, ובהיותו מודל לדוגמא עבור הדור הצעיר של קרדיולוגים הנכנסים אל מערך הרפואה הישראלי מדי שנה. בין תפקידיו הבכירים, מנהל אדלר את מקצועות הבריאות ופרויקט תלפיות בבית החולים שיבא תל השומר, שם הוא משמש גם כיו"ר וועדת ההתמחות של בית החולים.

קרדיולוג
קרדיולוגצילום:pixabay

לא רק מביא את הבשורה, אלא יוצא אותה בעצמה

כמרצה בכיר ומבוקש בחוגים קרדיולוגיים רבים ברחבי העולם, נתן לאחרונה אדלר הרצאה בכנס הקרדיולוגיה הבינלאומי שנערך בסרביה, שם הרצה על ההתוויות העולמיות החדשות לטיפול במחלות קרום הלב. על ההתוויות האלה פרופ' יהודה אדלר לא רק מרצה, אלא הוא הוא הגורם המקצועי שגיבש את אותן התוויות, שכלל אותן לכדי פרקטיקות מקצועיות, ומביא אותן כעת לידיעתם של גדולי הקרדיולוגים בעולם, למימוש כל אחד בחלקת הרפואה הפרטית שלו. בזירה הבינלאומית, נהנה אדלר מהכרה יוצאת דופן, שגם העניקה לו את המינוי לתפקיד היו"ר האירופאי למחלות קרום ושריר הלב באיגוד הקרדיולוגי האירופאי, ואפשרה לו לבסס את עצמו כאוטוריטה מקצועית ראשונה במעלה בענף הקרדיולוגיה העולמי.

תרומה משמעותית לענף הקרדיולוגיה הישראלי ומעמדו בעולם כולו

על אף המיקוד המקצועי בפעילותו, לא ניתן לנתק מפעילות זו של פרופ' יהודה אדלר את המוטיב הציוני, ואת תרומתו למעמדה של ישראל כמעצמת רפואה עולמית בכלל, ובתחום הקרדיולוגיה בפרט. כל רופא ואיש מקצוע הקורא את מאמריו של פרופ' אדלר, משתתף בהרצאותיו, או מתקשר אליו בשעת לילה מאוחרת להתייעצות חירום סביב פרוצדורה רפואית שעומדת על הפרק, יודע היטב מהיכן מגיע פרופ' יהודה אדלר, מארץ ישראל. למעמדו זו קיימת תרומה רבה לענף הקרדיולוגיה הישראלי, תרומה שאותה יכולים להעריך מאוד קרדיולוגים צעירים שזוכים לאוזן קשבת בזירת הקרדיולוגיה הבינלאומית, ונהנים מערוצי תקשורת עם גורמי אקדמיה ורפואה מקצועיים בכל רחבי העולם.