בני ציפר
בני ציפרצילום: ערוץ 20

הסופר, המשורר והעיתונאי בני ציפר, מקורבה של משפחת נתניהו, מתייחס ביומן ערוץ 7 להקלטות המביכות שפורסמו בחדשות 2 על התנהלותו של הבן, יאיר נתניהו.

בראשית השיחה עמו נשאל ציפר כיצד, למיטב ידיעתו, חשים בבית משפחת נתניהו לנוכח החשיפות, והוא משיב שאינו באמת יודע כיוון שלא היה בבית המשפחה מאז התפרסמו הדברים, אולם הוא סבור שהתחושה בבית נתניהו אינה נוראה כל כך ולטעמו הפרסומים גם אינם מביכים כלל ועיקר.

ציפר סבור כי "מה שמביך כאן הוא החשיפה הנבזית של הדברים על ידי מי שאמור להיות אמון על חשאיות, אנשים שעבודים כמאבטחים וכל מהותם היא שמירה על סודיות והגנה על מי שאמורים להגן עליו". ציפר מעיר כי גם אם הנהג הוא שהוציא את הדברים ולא המאבטח הישיר הרי שגם הנהג אינו אדם שנבחר להיות נהגו של בן ראש הממשלה מבלי שעבר הסמכה כמעט כזו של מאבטח.

"אני לא מומחה לאבטחה ולנהלי שב"כ, אבל אני חושב שמה שמביך זה לא הדבר עצמו כי גם אם נכון שאני וילדיי לא הולכים למועדונים שכאלה ולא מבזבזים כספים על דברים שכאלה, אבל בואו נודה ונתוודה שרוב עם ישראל כן עושה את זה מפעם לפעם, ואנחנו שומעים על מסיבות רווקים בבוקרשט, על מסיבות סיום שנה בתיכונים וכו'.

''מה גם שכל ההתרבות של כל אלה שקוראים לעצמם השמאלנים ונאורים, כל התרבות שלהם ספוגה במין ובמכירת גוף האישה לכל מיני סוגים של תענוגות, אז הצדקנות הזו פשוט מביכה אותי".

נוצרה אווירה, בעיקר בתקשורת ובחוגים שלא אוהבים את נתניהו, שזו הנורמה, שהכול מותר לעשות למשפחת נתניהו, הם הפקר
על קביעתו ולפיה השמאלנים מתנהלים בצדקנות בעוד הם עצמם רואים בגוף האישה אובייקט, הוא מבהיר כי הוא קובע זאת מאחר ו"רובו של עם ישראל לא מזועזע מהדבר הזה. כמובן כל אחד אומר לעצמו בלב שטוב שלא גילו דבר כזה על מישהו מהמשפחה שלי, אבל באותה נשימה הוא אומר בתוך הלב שכל אחד אומר עובר את המצבים האלה שבהם הוא יושב בבית עם חברים ואומר שטויות על כוס יין, ופתאום מישהו מקליט משהו שאמרת באופן פרטי לחלוטין. יש כאן משהו מאוד מטריד".

לטעמו של ציפר אכן נכונה הקביעה בתגובת משפחת נתניהו ולפיה הפרסום אינו אלא חלק ממסע הציד הכללי נגד ראש הממשלה ובני משפחתו. ציפר רואה כעדות לכך את עיתוי הפרסום: "זה יצא באופן מאוד מוזר מעט אחרי שראש השב"כ לשעבר אומר ברדיו שהוא לא מבין למה יש מאבטחים לילדי ראש הממשלה. יש כאן משהו שאנשים עושים למשפחת נתניהו דברים שלא היו רוצים שייעשו להם ולחברים שלהם, כאילו שדמה של משפחת נתניהו היא הפקר.

''הרי אף אחד לא היה רוצה שיקליטו אותו כשהוא שיכור ואומר שטויות באיזו מסיבה. אף אחד לא רוצה שיעשו את זה לילדים שלו, אבל כשעושים את זה למשפחת נתניהו זה כאילו לגיטימי לעשות את זה. נוצרה אווירה, בעיקר בתקשורת ובחוגים שלא אוהבים את נתניהו, שזו הנורמה, שהכול מותר לעשות למשפחת נתניהו, הם הפקר".

באשר לטענה על שימוש במאבטח, רכב ונהג המשולמים מכספי הציבור לצרכים שכאלה, אומר ציפר: "אני בטוח שלא ראש הממשלה, לא אשתו ולא הילדים שלו רוצים את המאבטחים הללו שהולכים איתם לכל מקום. יאיר נתניהו היה שמח לקחת מונית או רכב לכל הבילויים שלו בלי שמישהו עומד על הראש שלו כל הזמן. זה דבר שנכפה עליו.

''תפקידם של מאבטחים הוא לא לשאול לאן הולכים. הם צריכים לעשות מה שאומרים להם, וכשאומרים להם שהם מאבטחים את הבן של נתניהו זה מה שהם אמורים לעשות ולא לרוץ אחר כך ולספר לחבר'ה".

ממשיך ציפר ומעיר כי התנהלות בעייתית כזו של מי שמונה להיות סביב אישיות מאובטחת מסכנת את המערכת כולה. "זה פוגע גם במערכת עצמה, כי האנשים שעוברים את הקורסים הכי סודיים מתבררים כרכלנים וקשקשנים ואז כל המערכת נסדקת. זה אומר משהו לא טוב על הביטחון שלנו".

לקראת סוף הדברים נשאל ציפר כיצד הוא חש כמי שמתמודד כמעט לבדו מול גלי המתקפות על משפחת נתניהו, כמי שעובר מאולפן לאולפן ונאבק על שמה של משפחת ראש הממשלה. ציפר מפתיע ומשיב שהוא דווקא שמח לעשות את משימת ההגנה הזו, "אני מאוד שמח. אני עושה את זה כמקרה מבחן, כמשהו שמלמד על החברה הישראלית, על אופן המחשבה הצדקני, על הצביעות של החברה הישראלית, על היכולת שלה להתעלם מפרטים בוטים בעוד דברים הפכו לחלק מהנורמה. הרי הרבה אנשים עושים את זה, אז מה אתם עושים את עצמכם צדקנים?".

עוד נשאל ציפר אם במחשב שלו כבר נמצא קובץ ובו תחילת כתב היד לספר על משפחת נתניהו, והוא מספר שהוא אכן "אמור לכתוב ביוגרפיה על שרה נתניהו, שהיא הדמות הכי מעניינת שם, אבל זה לוקח זמן. יש לי כבר טיוטות רבות".