עיצוב הוא דבר שכולנו שואפים אליו. זה מתחיל בעמידה מול המראה ובחירה של איזה בגד ללבוש היום ונגמר בצבע של המפית על השולחן במסעדה או הגוון הספציפי של הקיר במספרה. ללא עיצוב העולם שלנו היה אפור ומשעמם ובוודאי לא היה לנו חשק רב להסתובב בו. ישנם אנשים שנולדו עם כשרון טבעי לעצב, אלה ברי מזל שיכולים להרשות לעצמם לעצב את הבית או העסק שלהם בעצמם וללא עזרה מקצועית. אבל בדרך כלל זה לא המצב ואז מומלץ לפנות לבעל מקצוע מומחה.
פרקטי ומרשים
עיצוב נכון הוא כזה שמשרת את המטרה של הלקוח באופן מרבי. עיצוב מורכב משני רבדים עיקריים:
פרקטיות.
אם שני המוטיבים הללו קיימים אז עשינו את שלנו. כל חלל הוא בר עיצוב ותתפלאו מה שניתן לעשות גם במקומות הכי נידחים ונטולי יופי. מעצב מנוסה ומיומן ידע כיצד לנצל את החלל שעומד לרשותו ולהפוך אותו למעוצב, שמיש ופרקטי מאוד. כיום כל עסק מעוניין שיכנסו אליו כמה שיותר לקוחות וכמובן שיחזרו אליו שוב בהמשך. השוק התחרותי מקשה מאוד על בעלי עסקים שונים והצורך להרשים גובר ותופס מקום של כבוד בסדר העדיפויות. עיצוב מסעדות למשל הוא כבר לא מה שהיה פעם, וכיום העיצוב משולב עם קונספט ייחודי, תאורה מתאימה, עד לרמת המפית.
לא רק מסעדות דורשות עיצוב מקצועי. עיצוב בתי קפה מביא לבידול בין בתי הקפה ב"רגילים" לאלו שמציעים ללקוח חוויה שהיא הרבה מעבר ללגימת קפה. על מנת שכל זה יתרחש יש לפנות בעל מקצוע, מעצב על שייקח את המושכות לידיים וימריא את העסק למקומות חדשים. לכל עסק קונספט משלו אשר מוליך אותו בנפתוליי החיים. מעצב תמיד יתחשב בקונספט וידייק אותו כך שאם עד עכשיו מישהו פספס את השילוט בכניסה לשירותים, עכשיו הוא כבר יצלם אותם ויעלה לרשת.
אז מה אתם מספרים?
כאשר אתם מחפשים מקום להסתפר, מה הדבר הראשון שיתפוס לכם את העין? העיצוב כמובן. לעיתים עיצוב מספרות הוא כל כך מוצלח עד שאנשים חוששים להיכנס. מקום מפואר ידי עלול להחטיא את המטרה וזו סיבה נוספת לשכור מעצב מקצועי. בסופו של דבר השירות בכל המספרות הוא היינו אך, ובכל זאת יש משהו שגורם לנו לבחור במספרה מסוימת ולא בזו שנמצאת בצד השני של הרחוב.
כוחו של עיצוב איכותי
עיצוב טוב גונב את ההצגה משאר הפרמטרים וגורם לאנשים להרגיש שכל זה לכבודם. בעל עסק שמכבד את לקוחותיו ידאג שהמקום שלו יהיה מעוצב למשעי ולא ישאיר מקום לספק. חנות בגדים, נעליים או שעונים עלולה להיבלע ברקע של הרחוב או השדרה בקניון. מעצב חנויות ייתן את הדגשים הנכונים ויביא יותר לקוחות להתעניין בחנות. השלב הראשון בעיצוב חנות היא לסקרן את הלקוח. הוא אמור להבחין בחנות מרחוק ולרצות לבדוק מה יש שם.
השלב השני אמור לגרום ללקוח להיכנס אל החנות ולהתחיל לנוע בה. לצורך כך יש לשדר אנרגיה מזמינה שיכולה לבוא לידיד ביטוי באמצעות מוזיקה, צבעים או אלמנטים עיצוביים מיוחדים. צריך לזכור שחנות בגדים לא מוכרת בגדים. היא מוכרת חוויה, אישיות, אשליה. הבגדים לבדם לא ישנו כהוא זה את תחושתו של הלקוח. אורי ביטון הינו מעצב פנים חללים מקצועי וותיק בתחום. הוא מחזיק בסטודיו מפואר אשר ממוקם בתל אביב. מומלץ לפנות ולקבל מידע נוסף וחשוב בנושא.
הכתבה נכתבה בעזרת חברת אוצר מילים המספקת שירותי כתיבת תוכן לעסקים וחברות.