פעילות צה"ל הלילה בעקבות הרצח

הלילה פעלו כוחות הביטחון בחטיבה המרחבית "שומרון" בעקבות פיגוע הירי שהתרחש אמש סמוך לחוות גלעד, בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד.

כוחות הביטחון, בסיוע כוחות מיוחדים, ביצעו כתר על כפרים במרחב העיר שכם וערכו סריקות במטרה לאתר את המפגעים. חקירת הפיגוע נמשכת.

לאור הערכת המצב הוחלט לתגבר את אזור יהודה ושומרון בכוחות נוספים. צה"ל ימשיך לפעול יום ולילה על מנת לשמור על ביטחון תושבי הגזרה ותושבי מדינת ישראל.

לאחר הפיגוע הודיעה משפחת הנרצח כי החליטה לקבור את רזיאל הי"ד באדמת חוות גלעד. לרב שבח ולרעייתו יעל שישה ילדים: רננה בת ה-10, נעמי בת ה-8, מרים בת 6, מלכה בת 5, עובדיה בן 3 ובניהו בן 10 חודשים. הלוויתו תתקיים היום בשעה 13:00 ביישוב.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר הלילה, "אני קורא לראש הממשלה ולשר הבטחון אפשרו למשפחה היקרה הזו לממש את רצונה ולקיים את צוואת הנרצח ולקבור את רזיאל היקר הי"ד בישוב שהוא כל כך אהב ובו הוא חי ופעל. ביום כזה נוראי למשפחה לשומרון ולעם ישראל התשובה הנכונה לאותם מרצחים שפלים שרצו לרצוח יהודי ובעצם לגרש אותנו ע"י כך מאחיזתנו בארץ ישראל התשובה הנכונה היא להודיע היום על אישור תוכנית המתאר ועל הכרה מלאה בישוב חוות גלעד.

להסיר את כל המגבלות הפוליטיות על הבניה. להודיע על מאות יחידות דיור בחוות גלעד, זו התשובה האמיתית והנכונה זה מה שיגדע את המוטיבציה של הטרור. הם רוצים לפגוע בנו ולגרש אותנו מהארץ שלנו עי טרור והפחדות ועם ישראל יגדל יפרח ויבנה בדיוק באותה מקום שהיה פיגוע".

יעל אלמנתו של רזיאל שבח הי"ד שנרצח בפיגוע הירי בשומרון אמש סמוך לחוות גלעד, אמרה "החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב ד' יקום דמו בישוב חוות גלעד במקום בו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד.

''אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו בישוב שהוא כ''כ אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי".