ראש מועצת שומרון בהלווית הרב שבח הי''ד

מאות בני אדם השתתפו היום (רביעי) בהלוויתו של הרב רזיאל שבח הי"ד שנרצח אמש בפיגוע ירי סמוך לחוות גלעד בשומרון.

הרב שבח בן ה-35 הותיר אחריו אישה - יעל, ושישה ילדים: רננה בת ה-10, נעמי בת ה-8, מרים בת 6, מלכה בת 5, עובדיה בן 3 ובניהו בן 10 חודשים. הלוויתו נערכה בחוות גלעד.

בראל שבח, אחיו של הרב רזיאל ספד לו: "אחי היקר והקדוש. לא העלנו על דעתנו שנאלץ להספידך. רצית להמשיך לגדל את משפחתך. רצית להמשיך לגדול בתורה וביראת שמיים. רצית לראות כיצד חוות גלעד מתפתחת ופורחת אבל מחבל ארור ושפל מנע ממך להשיג את שאיפותיך. למרות זאת אנחנו נשיג את השאיפות.

"אנו, רעייתך וילדיך, נמשיך ונפעל להקמת ערכך. סיימת את תפקידך בעולם הזה אך אנו נמשיך לפעול להפצת התורה. רזיאל אחי היקר, שקעת בתורה יומם ולילה, למדת וחונכת שתורה אמיתית היא תורה של חסד וכך היית. בטוחני כי יתלוו קדושת התורה למקומות של קדושים. נוח על משכבך בשלום ותדע, נעשה הכול כדי לתמוך באשתך ובילדיך", הוסיף.

שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), חבר הקבינט המדיני ביטחוני, קרא לראש הממשלה לכנס עוד היום את הקבינט, ''תן את הפקודות הבאות: לא עובר יותר שקל למשפחות המרצחים, אשר והכר בחוות גלעד כישוב ואם בארץ ישראל".

במהלך דבריו של בנט נשמעו קריאות לנקמה מצד משתתפים בהלוויה. בנט השיב ''אני שומע את הכאב, אני אוהב אתכם ומצדיע לכם. הנקמה היחידה היא בנייה''.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר בהלוויה, ״אל נקמות ה', אנחנו רוצים נקמה של הקדוש ברוך הוא, אנחנו נשבעים לבנות את ארץ ישראל ואין מי שיעצור בעד גאולת עם ישראל. אנחנו נבנה, ניטע ונלד, אי אפשר לעצור את המנגינה הזו, זו מנגינה אלוקית שאנחנו בה שליחים ונשתדל להיות שליחים נאמנים.

״אני פונה לראש הממשלה", אמר אריאל, ''בידינו הדבר להחיש את הפעולות האלה, אנחנו מבקשים לעשות את זה עוד היום, לא היינו צריכים להגיע לרגע הזה אך הוא הגיע ומחייב את כולנו ואותך ראש הממשלה כמוביל את מדינת ישראל. בבניין הארץ ננוחם״.

השר בנט בהלווית הרב שבח הי"ד

רב השומרון הרב אליקים לבנון ספד לרב רזיאל הי"ד, "אדוני ראש הממשלה, בוא לכאן ותסתכל בעיניים של הילדים, של המשפחה, של יעל היקרה. אסור להמשיך בשגרה אלא להוסיף אור, להוסיף בתורה, להוסיף בארץ ישראל, שלא על כל מטר יהיה דיון משפטי, לאשר עכשיו 100 יחידות דיור בחוות גלעד''.

"כמה ברכה הייתה שרויה בך. כמה אור היה בך. וכמה חושך יש באותם בני חושך שבאו לגדוע את האור והפעם הצליחו לגדוע אור גדול", הוסיף הרב לבנון.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ספד בהלוויה ואמר "הרב רזיאל אחינו היקר, הקדוש והאוהב, איש החסד, מלא אהבת חינם. רק בחנוכה עמדנו כולנו ביחד בבית העם בחוות גלעד, בחידון שארגנת לילדים. כמה אור ושמחה נבעו ממך. שמחת איתם בפרסים שקיבלו. איש תורה, עניו. כמה חיים הצלת כמתנדב במד"א כאן בשומרון. מעביר שיעורים, מלמד נערים וילדים.

הרב רזיאל שבח עם בני משפחתו
הרב רזיאל שבח עם בני משפחתוצילום: באדיבות המשפחה

"אתה שהצלת כל כך הרבה חיים, איך הגיעו אתמול השפלים וגזלו מאיתנו נשמה ענקית. הרב רזיאל לא מת מסרטן, הוא לא נפטר משפעת, הוא נרצח כי הוא יהודי בארץ ישראל. אנחנו מיישרים אליך מבט ומבטיחים למרצחים שעם ישראל לא יישבר לעולם. אתם קדשתם את המוות ואנחנו את החיים. אתם קדשתם את הרוע ואנחנו את התורה ואת ארץ ישראל ועם ישראל. אנחנו ננצח אתכם, חבורת ברברים נאלחים''.

דגן הוסיף, "אני קורא מכאן לחברי הממשלה. יש לנו את הצבא הטוב בעולם. אנחנו דורשים שהצבא יביא על המרצחים יום נקם ושלם. אנחנו רוצים להשיב את הכבוד הלאומי. אדוני ראש הממשלה אנחנו דורשים ממך להודיע היום על הכרה מלאה בחוות גלעד כיישוב במדינת ישראל. אדוני שר הביטחון אנחנו דורשים ממך לאשר 1000 יחידות דיור באדמות שגאל משה זר כאן בחוות גלעד. זה מה שיעצור את המוטיבציה של הטרור. אין מחיר לשישה יתומים".

הרב לבנון בהלווית הרב שבח הי"ד

יעל אלמנתו של הרב שבח הי"ד, סיפרה הבוקר: "החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב הי"ד בישוב חוות גלעד במקום בו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד.

''אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו בישוב שהוא כ''כ אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי", אמרה האלמנה.