השרה שקד
השרה שקדצילום: נועם מושקוביץ וואלה!News

יו"ר ועדת שרים לחקיקה שרת המשפטים איילת שקד ומ"מ יו"ר הוועדה, השר יריב לוין, הודיעו כי בעקבות ההתנהלות הבזויה של האופוזיציה בהצבעה היום- לא יובאו לוועדת השרים לענייני חקיקה הצעות חוק של האופוזיציה לעת עתה.

כזכור, חברי כנסת מהקואליציה נסעו להלוויית הרב רזיאל שבח הי"ד, ובאופוזיציה ניצלו זאת ומשכו את ההסתייגויות מ"חוק ליצמן" כדי להקדים את ההצבעה.

שר התיירות יריב לוין אמר כי ״התנהלות האופוזיציה היום חצתה את כל גבולות הטעם הטוב, כאשר במהלך חסר רגישות וחסר אנושיות בחרו לנצל את השתתפותם של שרים וחברי כנסת בלווית נרצח פיגוע טרור, הרב רזיאל שבח ז״ל, בכדי לנסות ולפגוע בחקיקה במליאת הכנסת.

''חברי האופוזיציה ממשיכים להתנהל כאחרוני העסקנים כאשר הם יושבים בכנסת ומבקשים לשים את בג״ץ מעל הכרעת העם. אני מקווה שהצעד שאנו נוקטים בו היום יגרום להם לשוב לדרך הגיונית ומכבדת של התנהלות בכנסת''.

שרת המשפטים שקד אמרה כי "גם האופוזיציה יכולה לפעול ביתר אנושיות, בייחוד נוכח פיגוע טרור שבוצע. חוסר האנושיות שגילתה היום האופוזיציה היא הקש ששבר את גב הגמל. זאת, לאחר ביזוי הכנסת בשבועיים האחרונים בזמן שחברי האופוזיציה רצו לעתור לבג"ץ נגד חוקים שהכנסת אישרה.

''לא אסכים למצב בו האופוזיציה עושה את תפקידה הפרלמנטרי ומבצעת פיליבסטרים של ימים שלמים רק כדי לרוץ לבג"ץ מיד לאחר הפסדם''.

לדברי שקד, ''האופוזיציה צריכה להחליט האם היא הולכת על מסלול של חקיקה או למסלול עוקף כנסת. אי אפשר לקבל מצב שמפלגה ביד אחת מגישה עתירות נגד הליכי חקיקה בכנסת ומצד שני מבקשת לקדם חוקים בכנסת".

יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה, ח"כ יואל חסון, הגיב להחלטת הקואליציה להחרים את חוקי האופוזיציה, "הודעת השרים היא ניצול ציני של אירוע טרור טרגי למטרותיה הפוליטיים של הקואליציה. השרה שקד הודיעה כבר לפני שבועיים שיש בכוונתה למנוע כל דיון בהצעות חוק של האופוזיציה. זה לא מרתיע ולא מפחיד אותנו", אמר.

''זו רק הוכחה נוספת לכך שהקואליציה איבדה את מחויבותה לכללי הדמוקרטיה הבסיסיים: הממשלה מנסה להגביל את פעולותיה של האופוזיציה באמצעים לא דמוקרטים. היום עושים את זה לנו, מחר יעשו את זה לכל אחד אחר שיתנגד לשלטון הליכוד. אנחנו על סף תהום", טען ח"כ חסון.

''חבל שבקואליציה שכחו מזמן שהם נמצאים כדי לשרת את טובת הציבור כולו. לא רק ששבוע אחר שבוע הוועדה לא מתכנסת בשל חילוקי דעות פנימיים, עכשיו הם מחרימים את חוקי האופוזיציה ופוגעים ישירות בציבור הישראלי כולו", הוסיף.