נתניהו הפיל את אמן החושיםGPO

אמן החושים ליאור סושרד הופיע אמש (רביעי) באירוע השנתי שערכה לשכת העיתונות הממשלתית לתקשורת הזרה, והצליח להדהים את מאות הנוכחים, בהם שגרירים וכתבים זרים, פעם אחר פעם.

סושרד חשף את הקוד הסודי של עיתונאי ניגרי, כשגילה את מספר חשבון הבנק של השגריר הבריטי, כששלף פרטים על המאהבת הראשונה של אחד העיתונאים הזרים ועוד.

אולם, עם הנואם המרכזי, ראש הממשלה נתניהו, חווה סושרד כישלון.

על פי הדיווח הבוקר ב"ידיעות אחרונות", לפי הסיכום המוקדם, ראש הממשלה היה אמור לצייר ציור על הבמה, וסושרד היה צריך לנסות לנחש בזמן אמיתי מה בדיוק צייר נתניהו. בניגוד לסיכום, ראש הממשלה עלה לבמה, נשא נאום קצר, השיב לכמה שאלות ורק אז פנה לסושרד ואמר: ציירתי משהו, בוא נראה אותך מנחש מה זה.

סושרד המופתע שאל את ראש הממשלה מתי צייר את הציור, ונתניהו השיב "לפני 10 דקות". סושרד ניסה תחילה לחמוק מניחוש אך נתניהו אמר לו "אל תברח ממני". לסושרד לא נותרה ברירה: הוא רשם את הניחוש שלו על לוח לבן והניח אותו בצד.

בשלב זה נתניהו הניף מול הקהל את הדף שעליו צייר מנורת שבעת קנים עם הכיתוב בעברית: "עם ישראל חי". סושרד הנבוך הביט בציור ואמר: "אם זה ככה, אני לא אראה לכם מה אני ציירתי. אני לא הצלחתי".

"זאת הטעיה ישראלית", הפטיר ראש הממשלה בחיוך ממזרי, וסושרד השיב: "ככה אתה משפיע על אנשים". בתום האירוע פנה סושרד למארגנים והתלונן על כך שלא עמדו במה שסוכם עימו.