יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל הי"ד
יעל שבח אלמנתו של הרב רזיאל הי"דצילום: דוברות שומרון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הינחה את משרד הביטחון לחבר באופן מיידי את חוות גלעד לרשת החשמל באופן ישיר וללא מעקפים.

נתניהו הוציא את ההנחייה בעקבות פנייה שהעביר לו בנושא ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ולאחר ששמע משרת התרבות מירי רגב שבאה לנחם את המשפחה, על תשתית החשמל הבעייתית במקום.

דגן בירך על ההחלטה. "אני מודה לראש הממשלה על ההחלטה לחבר את החשמל ואנחנו מצפים להחלטת ממשלה שתכיר בחוות גלעד כישוב מן המניין במדינת ישראל. היום נעשה צעד ראשון ואנחנו מצפים להשלמתו. זו התגובה הציונית הנכונה לטרור".

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח הי"ד, סיפרה בצהריים (חמישי) על בעלה שנרצח בפיגוע ירי ליד חוות גלעד, מקום מגוריהם בשומרון. "רזיאל בעלי נרצח כשהיה בדרך חזרה מברית וממצווה נוספת", גילתה האלמנה שמגדלת כעת שישה ילדים יתומים מאב.

"כל התכלית שלו היתה רק לעשות דברים טובים ולהשאיר רוגע ושמחה, חן וחסד", הוסיפה, "הוא פשוט נרצח, אף אחד לא שאל אותו אם הוא רוצה למות, גם לא הרוצח".

האלמנה קראה לציבור להגיע ולהזדהות עם תושבי חוות גלעד בה גר הרב רזיאל ובה נרצח, "אני חושבת שכל מי שמכיר את הסיפור וזה נגע לו שפשוט יבוא לכאן לחוות גלעד. מכל קצוות העולם צריכים לבוא לפה. קברנו אותו כאן כי זו המשימה האחרונה שלו".

בהמשך קראה יעל שבח לראש הממשלה לפעול להסדרתה של חוות גלעד באופן מיידי, "מכאן אני קוראת באמת לראש הממשלה, אנחנו רוצים לגור פה כמו יהודים גאים, להרגיש גאווה שאנחנו גרים פה".

"אנחנו רוצים להרגיש שבצד השני יודעים שמגיע לנו בית ולהיות מוסדרים, לא להילחם על כל פיסת קרקע ולא להרגיש גנבים בשטח".

יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל הי"דדוברות השומרון