כביש עוקף נבי אליאס
כביש עוקף נבי אליאסצילום: רועי חדי, דוברות שומרון

כביש עוקף נבי אליאס נפתח הבוקר (שישי) לתנועת נהגים. הנסיעה הראשונה נערכה במעמד ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש המועצה המקומית קרני שומרון יגאל להב.

אורכו של הכביש כשלושה קילומטרים, והוא ישרת את תושבי צופים, מעלה שומרון, יישובי גב ההר, קרני שומרון, קדומים, שבי שומרון ועוד.

הכביש צפוי לקצר באופן משמעותי את הנסיעה מהישובים הללו ומאזור מרכז השומרון לכיוון כפר סבא והשרון. הכביש ישמש גם את התושבים הערבים המתגוררים באזור, תיירים ומבקרים.

כביש עוקף נבי אליאס נפתח לתנועה

סלילת הכביש העוקף, בעלות של כ-60 מיליון ש"ח, יצאה לדרך בעקבות מאהל המחאה שהקים ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם ראשי ההתיישבות לאחר הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין הי''ד, לפני כשנתיים.

מדובר בכביש העוקף הראשון שנסלל ביהודה ושומרון לאחר שנים ארוכות.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ״ץ אמר הבוקר כי ״כביש עוקף נבי אליאס בשומרון נפתח הבוקר לתנועה מלאה. מואר, בטוח ומציל חיים! במקביל אישרה הממשלה את תוספת התקציב לביצוע כלל הכבישים העוקפים ביו״ש. לב יהודה (עוקף אל ערוב), לב השומרון (עוקף חווארה), שיקוע קלנדיה, מודיעין עילית ובית אריה.

''כל זאת בנוסף לתוכנית החומש של משרד התחבורה ששמה דגש מיוחד על קידום תכנון וביצוע של מיזמים תחבורתיים איסטרטגיים ביו״ש, שמיועדים לפתח את התשתיות ולהביאם לרמה כלל ישראלית.
ממשיכים בעשייה ומחזקים את ההתיישבות'', אמר כ''ץ.

ראש מועצת שומרון, דגן, בירך הבוקר ''שהחיינו'' ואמר כי "דווקא בשבוע כזה קשה עם בשורה כל כך קשה, אנחנו זוכים לרגע של שמחה. מדובר בבשורה של ממש וביום חג לשומרון, להתיישבות ולכל עם ישראל.

''הכביש הזה רחב וגדול, בהשקעה של 60 מיליון ש''ח, ובעזרת ה' הוא יסייע לבטיחות של הנוסעים היהודים והערבים כאחד ולכל מי שנוסע כאן. אנו צופים כי הכביש יהווה זרז משמעותי לגדילת ההתיישבות בשומרון והגעה למיליון יהודים ביו"ש''.

לדברי דגן, ''כבישים חדשים לצד תוכניות מתאר הם היתדות המרכזיים לגדילה של ההתיישבות ביו"ש. מכאן, מהכביש החדש, אני רוצה לשלוח ברכה חמה ותודה לראש הממשלה נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ, לשר האוצר כחלון, לסגן שר הביטחון הרב בן דהן, לקמ"ט תחבורה ישראל אפריאט, ולמנכ"ל 'נתיבי ישראל' ניסים פרץ שעשה את כל המהלך הזה''.

ראש מועצת שומרון ביקש להודות גם לראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, שיחד עימו דחף לסלילת הכביש העוקף. ''זה יום חג להתיישבות ולמדינת ישראל''.

יגאל להב אמר הבוקר במעמד פתיחת הכביש, "אנחנו שמחים להיות פה היום, באמת אחרי תקופה ארוכה מאוד של תכנון ושל ביצוע של הכביש הזה, ולבשר לכל תושבי השומרון ולכל תושבי השפלה שנמצאים מאחורינו, סעו בכביש הזה בביטחון ותגיעו הביתה בשלום.

''אנחנו קוראים לכל הזוגות הצעירים שרוצים לבנות פה את ביתם החדש: הגיעו לכאן, יש לנו פה בתים חדשים עבורכם ונשמח לראות אתכם משתמשים בכביש הזה בצורה בטוחה. ושוב תודה ליוסי דגן ולכל מי שעזר לעשות את הפרויקט המדהים הזה, זה שבוע כל כך מורכב וחשוב לבוא עם בשורה לקראת סוף השבוע לכל התושבים'', הדגיש ראש מועצת קרני שומרון.