בנט: תם עידן המדינה הפלסטינית

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט תקף אחר הצהריים (שני) בפתח ישיבת הסיעה את נאומו של אבו מאזן אמש, וקרא לנצל את התזמון שנוצר כדי להחיל ריבונות ביהודה שומרון.

״הגיע הזמן לחשוב על היום שאחרי והגיע הזמן שכולנו נפנים שתם עידן המדינה הפלסטינית והתחיל עידן הריבונות".

בנט הוסיף "אבו מאזן ורעיון המדינה הפלסטינית חולפים מן העולם. האיש איבד את חיבורו למציאות".

"לפני 6 שנים הנחנו על השולחן הציבורי את תוכנית הריבונות. באותה תקופה היינו בשיא המו"מ מול הפלסטינים להקמת מדינה והדבר היה נראה מרחיק לכת", הזכיר בנט.

לדבריו, "בינתיים המציאות השתנתה מקצה לקצה וכולם מבינים שחזון המדינה הפלסטינית ירד מהפרק ולכן אנחנו צריכים לעבור לקו אופטימי ויוזם של ריבונות. הולך ונוצר קונצנזוס לאומי ופוליטי בעניין. גם ידידִי, שר האוצר משה כחלון, תומך בהחלת מידית של הריבונות על הגושים. הגיעה עת הריבונות, והגיע הזמן להוציא את הרעיון הזה מן הכח אל הפועל. אנחנו בחלון מאוד ייחודי בעניין".

בהמשך התייחס בנט לסוגיית הסדרת חוות גלעד, "ביום שלישי שעבר נרצח הרב רזיאל שבח. צוואתו של רזיאל היא מעשיו: בניין הארץ, אהבת האדם, קידוש השם, מסירות הנפש".

"תקשיבו לדברים שאמרה אלמנתו, יעל: 'הקרבנו קרבן מאוד גדול. אנחנו רוצים להרגיש שגם בממשלה מרגישים שמגיע לנו בית. מגיע לנו להיות כאן מאושרים. מגיע לנו להיות מוסדרים. לא להילחם על כל פיסת קרקע'. כולנו היינו בחוות גלעד בימים האחרונים וזה לא סוד שהקרקע שם בבעלות יהודית ורשומה בטאבו, אין שום מניעה משפטית להסדיר את היישוב ההחלטה היא פוליטית בלבד", הוסיף בנט.

"אנו מצפים מראש הממשלה להביא להצבעה בממשלה כבר ביום ראשון הקרוב את הסדרת היישוב חוות גלעד. הסדרת חוות גלעד, הסדרת ההתיישבות כולה, היא צדק של אמת. וזה יקרה", הדגיש בנט.

נזכיר כי בנאום שנשא אמש אבו מאזן בפני המועצה המרכזית של אש"ף, הוא השתלח בנשיא האמריקני דונלד טראמפ, תקף את מדינת ישראל ושלל את זכות קיומה.

אבו מאזן אמר כי "רצו להביא את היהודים מאירופה לכאן כדי לשמור על האינטרסים של האירופים באזור. הם ביקשו מהולנד, שהיה לה הצי הגדול בעולם, להעביר את היהודים". לדברי אבו מאזן "ישראל היא פרויקט קולוניאליסטי שאין לו קשר ליהודים".

אבו מאזן תקף את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שאיים לקצץ בסיוע האמריקני לפלסטינים. "ראיתי בטוויטר ציוץ 'אנחנו לא מביאים לפלסטינים כסף מפני שהם מסרבים למשא ומתן'".