נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הלל מאיר/TPS

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, התייחס לקריאתו של רבה של צפת, הרב שמואל אליהו לפטר את הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט.

''אני דוחה לחלוטין כל קריאה שלא להתגייס לצה״ל ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ״ל.
קריאות אלו נובעות מחרדה כנה אך שגויה של קבוצות מסוימות כאילו צה״ל החליט לאמץ אג׳נדה פמניסיטית-ליברלית-רדיקלית על חשבון מבצעיות וניצחון במלחמה", אמר בנט.

לדבריו, אירועים נקודתיים מסוימים - כמו גילוח זקנים ושירותים משותפים - מתפרשים על ידי אותם אנשים כאימות לתפיסתם. "תפיסתם זו, כאמור, שגויה", קבע יו"ר הבית היהודי. ''צה״ל ממוקד בתכליתו: ביטחון לאזרחי ישראל.

''צה״ל פועל ברגישות ובהתחשבות בצרכי חיילים דתיים. לעתים, כמו בכל גוף גדול, נעשות שגיאות.
אך הן מתוקנות מתוך הידברות ואמון. אני בוטח בצה״ל, במפקדיו וברמטכ״ל ואני דוחה מכל וכל קריאה מכל סוג לסרב להתגייס. צה״ל הוא של כולנו, אך הוא איננו תכנית כבקשתך", הוסיף השר בנט.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, תקף גם הוא את קריאתו של הרב שמואל אליהו לפטר את הרמטכ"ל. ''‏רבנים שלא מקרבים הם לא באמת רבנים. הגיע הזמן שנאפשר להם להתפרנס עצמאית ולא דרך תקציבי מדינה", אמר גבאי.

כאמור, הרב אליהו אמר בגלי צה''ל כי יש לפטר את הרמטכ''ל איזנקוט שלטענתו אימץ אג'נדה פמיניסטית מטורפת, כלשונו.

"הצבא נכנס לאג'נדה פמינסטית מטורפת. לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש. שרי הממשלה וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט 'תחזיר את המפתחות ולך הביתה'. אחרי הדוח של הירידה במוטיבציה היית צריך לארוז.

''יותר מדי דברים עשית כדי להוריד את המוטיבציה במיוחד המלחמה בחיילים הדתיים. אני קורא לראש הממשלה להגיד לאיזנקוט 'לך הביתה'", אמר הרב אליהו.