"מפקד מחוז ירושלים שיקר, בושה וחרפה"

העיתונאי ופעיל הר הבית ארנון סגל מותח ביקורת על מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שלדבריו שיקר לשופטי בג''ץ בדיון שנערך אתמול (חמישי) בעתירת של מספר יהודים דתיים ועמותת שוחרי הר הבית והמקדש נגד אפלייתם על הר הבית.

''מפקד המחוז שיקר במצח נחושה, בושה וחרפה. הוא טען שאין אפלייה בכניסה בין יהודים ללא יהודים ובין דתיים ללא דתיים, זה שקר וכזב. הוא טען שאין הפרדה בקבוצות ושלא מכריחים אדם בעל חזות דתית ללכת בקבוצות", סיפר סגל.

לדבריו, רק אתמול בבוקר הוכרחו יהודים לצעוד במסלול מסוים בהר הבית ולעמוד בתור נפרד. סגל מדגיש כי לא בבג"ץ תיקבע התנהלות ישראל בהר הבית אלא בדרג הפוליטי. ''ככל שיותר יהודים יעלו להר הבית למרות ההגבלות והתסכולים, כך תשתנה שם המציאות".

ח''כ יהודה גליק (הליכוד) מטח ביקורת על דבריו של ארנון סגל ואמר לערוץ 7 ''אני מוחה מחאה נמרצת נגד דברי הבלע של ארנון סגל כלפי מפקד מחוז ירושלים. מי כמוני יודע מה היה בהר לפני לא יותר משנתיים עם כניסתו של יורם, מי כמוני שותף לשינויים הדרמטיים שהתרחשו ושונו על בסיס החלטות ואחריות שלו לפעמים כפה דעתו על הדרג המדיני שענה אחריו אמן.

''אני מתקשה להבין איך אחרי כל זה יש המרשים לעצמם להשתלח באדם שהקריב כ-40 שנים למען ביטחון ישראל וקיבל החלטות שלא הרבה היו מעזים לקבל, כל זה באחריות ובאהבה למדינה .לכנות אותו שקרן? מי שיש לו טענות בכל הנוגע להתנהלות בהר עליו להפנותן לדרג המדיני ורק אליו''.

גליק הוסיף, ''המפתיע הוא שאלו דווקא היהודים שלא יודעים להעריך! אני גם יודע מה דעתם של המוסלמים עליו והטענות שלהם על ה'צרות' שהוא מטיל עליהם. אני מקווה מאד עבורנו ועבור השוטרים שלנו שעושים מאמצים אדירים לכבד את העולים להר ולבוא לקראתם שנדע כולנו לחזק ידי השוטרים והקצינים בשטח ובעוצמה רבה. אני שותף כמובן לקריאה לכל בית ישראל לעלות להר ולקבוע עובדות בשטח מתוך כבוד לחוק, למדינה ולנציגיה בהר".