תעבורה
תעבורהצילום: יח"צ

נהגי משאיות עובדים לפרנסתם ומעבירים סחורה יקרת ערך ונהגי מוניות מסיעים את אלה שאין להם רכבים פרטיים. לאור ריבוי מספר הרכבים הנוסעים על הכביש בישראל ובעקבות עלייה במספר תאונות הדרכים, הגבירה מדינת ישראל את האכיפה על עבירות תנועה. משום כך, נהגים רבים נתפסים על ידי שוטרי התנועה וחלקם אף מקבלים זימון לבית המשפט. כדי לצאת מהתסבוכת, יש הנוגים בחכמה ופונים לעורך דין תעבורה מקצועי.

כוחו של עורך דין

עורך דין תעבורה פועל לילות כימים כדי להגן על אזרחים שומרי חוק מפני תביעות. אמת, כל אחד מאתנו מועד לבצע עבירת תנועה זו או אחרת, אך היא לא תמיד מתרחשת באשמתנו. כך למשל, עורך דין מקצועי יכול לזכות נהג אשר פגע בהולך רגל, אם יוכיח כי הולך הרגל הוא שביצע עבירת תנועה מכיוון שהוא עבר באור אדום. כמו כן, בכל מקרה שעוצר אתכם שוטר תנועה, דעו כי יש לכם את הזכות לדרוש לדבר עם עורך דין תחילה. אל תסתכנו בהצטדקויות ובמתן פרטים נוספים, שכן דבריכם יכולים לשמש נגדכם בבית המשפט. כך או אחרת, עורך דין מיומן ומנוסה מטפל במגוון רחב של עבירות תנועה.

תעבורה
תעבורהצילום: יח"צ

כשעוברים על המהירות המותרת

נהיגה במהירות מופרזת היא אחת העבירות הנפוצות ביותר. כל הנהגים כמעט עוברים בדרך זו או אחרת על המהירות המותרת – בין אם מדובר בנסיעה אטית יחסית בתוך העיר, ובין אם בנסיעה בין עירונית על גבי הכביש המהיר. העונש על עבירת מהירות מופרזת תלוי בעבירה עצמה. כך למשל, הנהג יקבל זימון לבית המשפט אם נתפס נוהג 31 קמ"ש מעל המהירות המותרת בכביש עירוני ו-41 קמ"ש בכביש בין עירוני. עורך דין יכול להפחית את העונש הנגזר על הנהג או לבטל אותו כליל.

נוהגים ללא רישיון

הרישיון של הנהג עלול להישלל מסיבות שונות. לעתים מדובר בסיבה בריאותית שעלולה לסכן את הנהג בכביש, ופעמים אחרות הרישיון נשלל כתוצאה מעבירת תנועה. נהיגה ללא רישיון נחשבת לעבירה חמורה ביותר. העונש המרבי שניתן על עבירה כזו יכול להיות פסילת רישיון ממושכת ואף מאסר של שנתיים. רק עורך דין נוסה באמת יכול להפחית את עונשו של העבריין.

מוחקים את הנקודות

נהג יכול לצבור נקודות תעבורה אם נתפס עובר על עבירה כלשהי. קיימים כמה כללים שכדאי לדעת על צבירה של נקודות אלה:

  • נהג אשר צבר פחות מ-12 נקודות במשך שנתיים, יזוכה והנקודות שלו יימחקו באופן אוטומטי.
  • אם הנהג צבר מעל ל-12 נקודות בתקופה של שנתיים, הוא יישלח לקורס נהיגה מונעת המיועד למתחילים. בסיום הקורס הנקודות יימחקו.
  • אם הנהג צבר 16 נקודות בתקופה של שנתיים, הוא יישלח לנהיגה מונעת המיועדת למתקדמים, ורק לאחר מכן ינוקו כל הנקודות שלו.
  • נהג אשר צובר 22 נקודות בשנתיים יופנה לקורס נהיגה מונעת למתקדמים. נוסף על כך, הנקודות שלו לא יימחקו במשך 4 שנים.
  • נהג אשר צבר 36 נקודות ייענש על ידי פסילת רישיון אוטומטית למשך שלושה חודשים. לאחר מכן יצטרך הנהג לעבור טסט, תיאוריה וכן לעבור בדיקות רפואיות.

אם צברתם מספר רב של נקודות, אין סיבה להתרגש מהעניין. פנו לעורך דין והוא ינחה אתכם כיצד למחוק את הנקודות שממררות את חייכם.

עורך הדין שעומד לצדכם

המשרד של עורך דין דוד גולן פתוח לכל אזרח שומר חוק אשר עבר עבירת תנועה וכעת עומד בפני גזר דין בעייתי כמו פסילת רישיון. לעו"ד גולן ניסיון של מעל ל-30 שנה בתחום התעבורה, הוא מכיר כל סעיף בחוק ומסייע לאנשים רבים מהצפון ועד הדרום.