סדר ט"ו בשבט
סדר ט"ו בשבטצילום: דוברות הסיעה

סיעת יש עתיד קיימה היום (שני) סדר ט"ו בשבט בכנסת, בהשתתפות חברי הכנסת, ראשי מטות, פעילים וחברי מועצות.

הסדר, שהפך מסורת ביש עתיד, התקיים זה השנה הרביעית ברציפות וכלל קטעי קריאה, ברכות, שירים וסיפורים מהמקורות, שליקטה וערכה ח"כ עליזה לביא.

את האירוע פתח יו"ר הסיעה, ח"כ יאיר לפיד וציין כי הוא שמח מאוד שהסיעה משמרת את המסורת של סדר ט"ו בשבט זו השנה הרביעית ברציפות, ומשוכנע שהיא תימשך עוד שנים ארוכות.

לפיד בחר לפתוח בקטע של הרצל, לקראת ציון שנת ה-70 למדינה, ו-120 שנה לקונגרס הציוני הראשון: "עם יכול לעזור לעצמו רק הוא עצמו, ואם אינו יכול לעשות כן הרי שאין לעשות זאת כלל. אך אנו הציונים רוצים לעורר את העם לעזרה עצמית".

"המילים האלו", אמר לפיד, "מסמלות יותר מכל את סיפורה של הציונות המודרנית ותחיית העם היהודי בארצו. יופיו של ט"ו בשבט שהוא מספר את הסיפור המשותף שלנו כאן בארץ".

ח"כ עליזה לביא, שערכה את הסדר, אמרה כי "ט"ו בשבט הוא חלק מהמסע המיוחד שלנו במרחב הישראלי המשותף. יוזמה שהחלה לפני שלוש שנים קרמה עור וגידים והשולחן רק הולך וגדל משנה לשנה".

"מה שנפלא בסדר הזה הוא שהוא מיטיב לשלב בין מקורות קדומים ובין הסיפור הישראלי העכשווי, בין הגשמי והרוחני, ובין הישראלי והיהודי, ששורשיו נטועים עמוק בארץ", סיכמה לביא.