נתניהו וכץ חנכו את עוקף נבי אליאס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ וראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן חנכו היום (שלישי) את כביש עוקף נבי אליאס המחבר בין נווה ימין וכפר סבא ליישוב קרני שומרון והישובים שמסביבו.

זאת, במסגרת תכנית חומש לפיתוח תשתית הכבישים והתחבורה הציבורית ביו"ש שמקדם השר כץ.

הכביש העוקף שנחנך מתחבר לכביש 55 ומקשר את הישובים צופים, אלפי מנשה, מעלה שומרון, קרני שומרון, נופים, יקיר, עמנואל וקדומים, עם כפר סבא והרצליה. לדברי השר כץ, קטע הדרך שנחנך משפר באופן משמעותי את בטיחותם וביטחונם של הנוסעים בכביש.

שר התחבורה ציין כי כביש עוקף נבי אליאס הוא הראשון מבין הכבישים העוקפים, המיועדים לשפר את הביטחון בכבישי יהודה ושומרון. "בכוונתנו להמשיך ולקדם סלילת כבישים עוקפים ולשפר את התשתיות באזור, במטרה לשמור על ביטחונם ולשפר את איכות החיים של המתיישבים היהודיים ביהודה ושומרון. אנו ממשיכים בעשייה ומחזקים את ההתיישבות", הוסיף השר כץ.

מתווה הכביש
מתווה הכבישגוגל מפות, ערוץ 7

במסגרת תכנית החומש, מקודמים בימים אלה ביו"ש כבישים עוקפים נוספים, בהם כביש 'לב יהודה' העוקף את הכפר אל ערוב, ויאפשר חיבור מהיר מאזור יהודה, קרית ארבע חברון לירושלים, וכן כביש עוקף חווארה, שיאפשר חיבור טוב יותר מצפון השומרון לאריאל ולמרכז.

"התכנית תיתן תנופה גדולה לפיתוח ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון וירושלים, בדומה לפיתוח התשתיות שבוצעו ומקודמות כיום בגליל ובנגב. עם השלמת התוכנית, תשתיות הכבישים ביהודה ושומרון ישודרגו באופן משמעותי ויתנו מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסיה היהודית והעלייה ברמת החיים והמינוע של האוכלוסיה הפלסטינית", הוסיף השר כץ.

כץ ציין כי מדובר במגה פרויקט הכולל, כריית מנהרות, מחלפים, כבישי גישה חדשים, כבישים עוקפים, הרחבת כבישים ראשיים, ריבוד מחדש של כבישים וחיבור מהיר של מועצות וערים למטרופולין גוש דן וירושלים, באמצעות רכבות קלות ונתיבי תחבורה ציבורית מיוחדים (נת"צים).

נתניהו בחנוכת כביש עוקף נבי אליאס

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס "ילדים, מורים ומשפחות שנמצאות כאן, אנחנו באמת בשר מבשרכם ואתם בשר מבשרנו. זה ביטוי מרגש מאוד של הנחישות שלנו מול כל מעצור ומיצר להשתמש בארצנו, במולדתנו".

"אם אבי ז"ל היה נמצא איתנו פה היום ורוחו כן נמצאת איתנו כאן היום, הוא היה מבין שיש כאן מעשה ציוני, יהודי, לאומי והיסטורי, ממש כך. אין כאן הפרזה, החזרה שלנו למולדת זה מה שאנחנו עושים כאן בליבה של ארץ ישראל, רוצים להבטיח את החיים, את העורקים, עשינו את זה כאן היום במקום שגבה מאיתנו מחירים קשים.

לדבריו "הכביש העוקף הזה הוא חלק ממערך הכבישים העוקפים שאנחנו בונים ברחבי יהודה ושומרון ומשרת את תושבי יהודה ושומרון ואת תושבי ארץ ישראל, אזרחי ישראל. גם אנחנו רוצים לבטל, פשוט למסמס את מושג הפריפריה ואנחנו מחברים את המדינה מצפון לדרום, ממזרח למערב, ברשת תחבורתית של כבישים, רכבות, מנהרות חיים, עורקי חיים שמשנים את פני הארץ ומבטלים את הפריפריה גם פיזית, גם גיאוגרפית, גם חברתית. פשוט תענוג לראות את הזרימה הזאת, זרימה בעורקי החיים במדינה, בעורקי התחבורה שלנו, ישראל הולכת ונבנית, הופכת לכוח עולה בעולם, למעצמה טכנולוגית, קודם כל בונים את ארצנו, בונים אותה ומפתחים אותה".

"גדל כאן דור של ילדים נפלאים ואני רוצה לומר שנמשיך עוד השנה להמשיך את העורק הזה ולא רק אותו ולפתוח גם בפרוייקטים רבים אחרים שדיברנו במשך שנים והיום החלטנו. אתם יודעים איך מודדים החלטות? הן מתוקצבות קודם ואחר כך מתבצעות, מתוקצבות ואחר כך מתבצעות. יום חג לשומרון ולמדינת ישראל, תודה לכולם ולכל העוסקים במלאכה", אמר ראש הממשלה.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי זוהי תחילתו של עידן חדש בהתיישבות. "לא ניתן להפריז בחשיבות הכבישים העוקפים ובחשיבות עורקי תחבורה מסודרים להתיישבות. הם המפתח לפיתוחה של ההתיישבות. זו זכות בסיסית של כל תושב במדינת ישראל שנמנעה מאיתנו במשך שנים כבישים מסודרים מוארים".

"אני רוצה להודות לראש הממשלה לשר התחבורה וסגן שר הביטחון על המנהיגות והחזון ויחד איתם נמשיך להוביל את המהפכה הזו", אמר דגן והודה ליגאל להב ראש מועצת קרני שומרון שפעל יחד איתו לאישור הכביש ולסלילתו.

ראש מועצת שומרון בחנוכת הכביש