אוהדי מכבי. למצולמים אין קשר לכתבה
אוהדי מכבי. למצולמים אין קשר לכתבהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לא רוצים שחקן ערבי במכבי. חלון ההעברות של חודש ינואר בכדורגל הישראלי ינעל היום (רביעי), ומי שנחשב לשחקן המריבה התורן בין שתי הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי, מכבי ת"א והפועל באר שבע הוא מרואן קבהא, שחקנה של מאריבור הסלובנית.

קבהא, המשחק בנבחרת ישראל, רוצה לשוב לישראל לאחר כשלוש שנים בסלובניה שם שיחק במדי מאריבור האלופה, כשזה צריך לבחור בין שתי הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי - מכבי תל אביב והפועל באר שבע.

קבהא כבר הגיע לסיכום ראשוני במדי האלופה בשנתיים האחרונות, הפועל באר שבע אך פערים כספיים בין האלופה מבירת הנגב לקבוצתו הסלובנית הביאו לכך שהסלובנים אישרו לשחקן לעזוב ולחזור לישראל רק למדי הצהובים מת"א.

שעות לפני תום מועד חלון ההעברות, נראה כי קבהא בסופו של דבר יחזור לאופציית באר שבע, ולא מסיבות מקצועיות נטו.

אמש, מיד עם הידיעה כי קבהא, שחקן ממוצא ערבי קרוב לחתימה במדי המכבים מת"א, רוססו כנגדו כתובות נאצה בסביבת מגרש האימונים של המכבים ב'קריית שלום'. הכתובות שרוססו הלילה באיזורים נוספים במרכז הארץ, נשאו את הכיתוב: "לא רוצים את קבהא במכבי", וכן "אין כניסה לערבים למכבי".

במכבי תל אביב העלו אפשרות כי מדובר בכתובות דווקא של אוהדי היריבה מבאר שבע שרצו להכריע את הכף לטובתם במעבר של הקשר האחורי המצויין, אך לא מן הנמנע שמדובר באוהדי התל אביבים כשזו לא תהיה הפעם הראשונה בה אלה מוחים בגלוי על קיומו של שחקן ממוצא מוסלמי בקבוצה.

ב-2014 נאשמו שלושה מאוהדי התל אביבים בקריאות גזעניות נגד שחקנם המוסלמי, מהראן ראדי שלבסוף שוחרר בחינם להפועל באר שבע.

בראיון ל"בוקר ספורט", אמר אביו של הקשר, מוחמד כי "ביומיים האחרונים קיבלנו הרבה שיחות מאוהדים של מכבי ת"א שהתנערו מהמעשים ואנחנו מעריכים ומכבדים אותם ואת הקבוצה", עם זאת אמר האב כי "גם הודעות שנאה נשלחו לנו ביומיים האחרונים, והחשש שלנו היה כי אם יחתום במכבי, הקוצץ הגזעני ימרר את חייו". האם מכבי ת"א תפסיד שחקן ערבי נוסף ליריבה מבאר שבע בגלל הגזענות?