חגה של ארץ ישראל
חגה של ארץ ישראלצילום: יוסף פריסמן הפקות

קרוב ל-1,000 בני נוער מהציונות הדתית השתתפו אתמול (רביעי) באירוע "טוב הארץ" לרגל ט"ו בשבט, שנערך באולמי 'שירת ירושלים'.

האירוע נפתח בסדר ט"ו בשבט גדול שהנחה הרב נתנאל יוסיפון, רב הגרעין התורני בנתניה, מיוזמי ומארגני האירוע. כל משתתף קיבל ערכת פירות - מפירות ארץ ישראל בלבד, וכוסית יין ובמהלך הסדר שנערך בליווי ניגונים ושירים, בירך הרב יחד על כל הקהל על הפירות תוך כדי שהם עונים אחריו בהתרגשות.

בסיום הסדר הרים הרב יוסיפון כוסית, "אומרים חסידים שאפילו עשרה יהודים שמאחלים לחיים אחד לשני – איזו עוצמה זאת. כאן יש קרוב לאלף יהודים שאוהבים את ארץ ישראל והולכים אחריה באהבה עצומה, אוהבים את עם ישראל, אוהבים את תורת ישראל. כל אחד ירגיש איך הוא אוהב את כל החברים, המשפחה, ארץ ישראל וכל עם ישראל – ונאחל אחד לשני לחיים".

לאחר מכן בירך הרב את הקהל ב"לחיים" כשכל הקהל עונה אחריו "אמן": "לחיים של תורה, לחיים של קדושה, לחיים של אהבת ישראל, לחיים של אהבת ארץ ישראל, לחיים של נחת, לחיים של טוב, וכולם פה יתברכו בכל ונזכה לראות את ארץ ישראל שלנו בשלמות, ונזכה לראות את בניין בית המקדש במהרה בימינו".

לאחר הסדר התקיימה הופעתם של הזמרים עקיבא תורג'מן וביני לנדאו, עם שירים מאלבומיהם וכן שירים בהקשר החג וארץ ישראל.

במהלך הערב נשאו דברים רבנים ואישי ציבור, ביניהם הרב יהודה עמיחי ממכון התורה והארץ, הרב שמואל אליהו, ח"כ בצלאל סמוטריץ', ראש מועצת בנימין אבי רואה, הרב קמינצקי והרב דודקביץ'.

בין המשתתפים באירוע נכחו גם אליעזר ברט - מנכ"ל "חסלט", ישראל גולדברג – מנכ"ל "פרסומי ישראל" והרב עופר קאפח - מנכ"ל אגף תרבות תורנית בבנימין.

בדברים שנשא, דיבר ח"כ סמוטריץ' על קדושת הפירות שבארץ ישראל ועל קדושתה של ארץ ישראל וסיים בקריאה לקהל לעמוד על כבודם של תלמידי חכמים ולהמשיך לדבר בשם שמים בגאווה:

"כמה עוצמות של תורה, של קדושה, של חיבור טהור לארץ ישראל בלי סיבוכים", אמר סמוטריץ' לקהל. "... בפירות ארץ ישראל ישנה קדושה וכשאוכלים אותם סופגים פנימה אל הגוף את קדושת השכינה וזהו כל עניינה של ארץ ישראל. היכולת לחיות כאן בעולם הזה חיים של קדושה".

"התפקיד שלנו זה לקרוא בשם ה' על מפעל התחייה הלאומי שלנו... לפקוח לעם את העיניים ולראות את טביעות האצבע של האבא היקר שלנו, שברחמים כ"כ גדולים בונה לנו את כל מה שאנחנו רואים כאן מסביב".

"שנים שאלו אותנו", המשיך ח"כ סמוטריץ', "למה אתם מתעסקים בארץ ישראל? זה הדבר היחידי שחשוב היום? זה וודאי הדבר היחידי. המאבק על ארץ ישראל מקפל בתוכו את המאבק על הזהות היהודית של מדינת ישראל כולה".

את דבריו סיים סמוטריץ' בהתייחסות מרומזת לסערת הרבנים בעניין הצבא ואמר "תצאו מכאן ותקראו בשם שמים לעוצמה וגאווה בלי להתבלבל ובלי להתנצל. תאחזו בהלכה ותיאחזו בתלמידי חכמים, ותילחמו על כבודם מול מי שמנסה לבזות אותם ולהשתיק אותם. זו השליחות שלנו. אני סומך עליכם!"

הרב שמואל אליהו סיפר על אביו, הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ועל הקשר בין עם ישראל לעצים בארץ ישראל, "הצמיחה שלנו היא כמו העצים. כשעם ישראל חוזר לחיים - העצים חוזרים לחיים... כשהיינו עם אבא אצל האדמור מחב"ד.. אמר לנו האדמו"ר מחב"ד: 'אין לך קץ מגולה מזה. מה? שארץ ישראל תיתן פריה בעין יפה. אשרינו שזכינו להיות בדור הזה'. כך הרבי מחב"ד הסתכל על המציאות של ימינו. ואנחנו צריכים יותר להתבונן בקדושה של הפירות", אמר הרב ובירך את הרב יוסיפון על פעילותו בעניין ט"ו בשבט ופירות ארץ ישראל.

"אני זכיתי לראות את אבא עליו השלום, כמה הוא מהדר לאכול רק פירות של ארץ ישראל. זיתים, יין, מים – אם זה היה מחו"ל הוא לא היה אוכל. זו דרכם של צדיקים", סיים הרב ובירך את הקהל.

לאחר דבריו אמר הרב יוסיפון: "אנחנו מברכים את הרב שימשיך להיות גיבור ולהגיד את דבר ה' בגבורה".

הרב יגאל קמינצקי נשא גם הוא דברים במהלך האירוע ואמר כי "כמו שאת יום ירושלים היו חוגגים בהתחלה כמה דתיים והיום כל עם ישראל חוגג - כך ט"ו בשבט יהפוך לחגה של ארץ ישראל לכל העם".

הערב הסתיים בהתוועדות עם הרב דודי דודקביץ', רב היישוב יצהר וראש ישיבת רועה ישראל, בליווי ניגונים, שמחה ודברי חיזוק.

צילום: יוסף פריסמן הפקות