יום טוב סמיה
יום טוב סמיהצילום: יוני קמפינסקי

האלוף במיל' יום טוב סמיה, מפקד פיקוד דרום בעבר, דוחה את הטענות על מצור ישראלי המוטל על רצועת עזה, טענות המופנות כלפי ישראל תוך איום מחשש להסלמה עד כדי סבב לחימה נוסף בעקבות המצוקה העזתית.

בראיון לתכנית הבוקר של ערוץ 10, 'אורלי וגיא', קובע סמיה כי אמנם המצב ברצועה קשה, אך הגורם לו הוא אך ורק חמאס המשמש כריבון ברצועה וככזה מקבל 650 משאיות ענק הנושאות ציוד ונכנסות מדי יום לרצועה, אך במקום להפנות אותה לטובת התושבים ברצועה הוא מוכר את הסחורה לצרכיו שלו במחירים מופקעים לכריית מנהרות הטרור.

לדבריו ניתן להקל במשהו את המצוקה העזתית בהכנסתם של כחמשת אלפים עזתים לעבודה בישראל לאחר בידוק וכללים נוקשים שיוודאו שלא מדובר בטרוריסטים, ומנגד יאפשרו נתיב נוסף של כסף לתושבי הרצועה.

לשאלת המראיינת קובע האלוף במיל' כי אין כל בעיה של מצור על הרצועה, וכמי שמכיר את המציאות ומצוי בה לא מעט הוא יודע שניתן להכניס לרצועה כל ציוד שאינו נשק ואמל"ח. "אני מדבר עם עזתים. אין שום מצור על רצועת עזה. כל מה שהרש"פ רוצה להכניס לרצועת עזה ואינו טנקים תותחים ורובים ניתן להכניס לרצועה. זה בדוק על ידי כל העולם".

לדבריו המצוקה שנוצרה ברצועה נובעת מכך שהחמאס לא הפנים את תפקידו כמנהיג ברצועה לטפל בתושבים, והוא מעדיף לעסוק בטרור מתוך אמונה שהדבר יביא למענה כולל לתושבים.