בנט
בנטFlash 90

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, ימריא ביום רביעי לביקור רשמי בפולין, בעקבות אירועי "החוק הפולני" שמכחיש מעורבות של העם הפולני בשואה.

במהלך ביקורו יינאם השר בנט בפני סטודנטים פולנים וכן ייפגש עם סגן ראש הממשלה ושר המדע וההשכלה הגבוהה בפולין, יארוסלב גובין.

השר בנט יביע בפני השר הפולני את עמדת מדינת ישראל ביחס לחוק הפולני ולאחר מכן ימשיכו השניים לפגישת עבודה בה ידונו בנושאים מקצועיים שוטפים.

בהמשך הביקור יבקר בנט באנדרטת "מרד ורשה" אשר מנציחה את התקוממות המחתרת הפולנית נגד הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה. עוד יבקר השר באנדרטת "הסבל היהודי" (האנדרטה לזכר מרד גטו ורשה) אשר מוצבת במרכז הגטו היהודי העתיק בעיר ורשה ולאחר מכן ייפגש עם ניצולי שואה וחסידי אומות עולם המתגוררים בפולין.

השר יחתום את ביקורו במפגש עם סגן ראש ממשלת פולין, יו"ר הפרלמנט הפולני וחברי פרלמנט שונים.

"אני נחוש לומר בבירור את שההיסטוריה כבר הוכיחה - לעם הפולני הייתה מעורבות מוכחת ברצח יהודים בשואה. באתי לומר את האמת במקום בו התרחשה האמת והיא איננה תלויה בחוק זה או אחר", אמר בנט.

''אני מאמין שיש לפתור את המחלוקת עם הממשל הפולני בשיח והידברות על פני חילופי אמירות בתקשורת, על כן אסע להיפגש עם סטודנטים צעירים בפולין ועם הנהגת המדינה. המסר חד וברור: העבר אינו ניתן לשכתוב, את העתיד נכתוב יחד", הוסיף.