ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) פנה ליו"ר וועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר בבקשה לדון באפשרות שחבר כנסת שיפנה לבג"ץ נגד חוקי הכנסת - ייענש על ידי וועדת האתיקה.

"ברצוני להפנות את תשומת לבך לתופעת העתירות לבג"ץ של חברי כנסת המנסים לפסול חוקים שהעבירה מליאת הכנסת", כתב אייכלר לזוהר.

לדברי אייכלר, "כוחה של הכנסת הולך ופוחת אל מול ניסיונותיו של בג"צ לבטל ולהטות את החוקים כרצונו. האשמה היא של חברי הכנסת שהפסיקו לראות בהכרעות נבחרי העם עובדה לגיטימית, ומבקשים מבג"ץ להטיל על הציבור מרות של שופטים בלתי נבחרים".

בדבריו הסביר כי פניה לבג"ץ הינה פגיעה בכנסת. "היות והגשת עתירות לבג"צ על ידי חברי הכנסת פוגעות באמון הכנסת וסותרות את תקנון הכנסת ע"פ סעיף 1א פסקה (4) שבפרק ב' כללי יסוד: "ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה. יהיה מסור למילוי תפקידיו בכנסת. ינהג בדרך ההולמת את מעמדו כחבר כנסת ויעשה לטיפוח אמון הציבור בכנסת". אין לך פעולה הפוגעת באמון הציבור בכנסת מאשר עתירה לבית המשפט נגד חוק שהתקבל על ידי הכנסת.

"אי לכך אבקשך לכנס את וועדת הכנסת ולקיים דיון בהתמודדות עם התופעה ובמידת הצורך להטיל על וועדת האתיקה להפעיל את סמכותה ולהעניש חברי הכנסת העותרים ופוגעים באמון הציבור בכנסת".

מלבד אייכלר חתמו על המסמך ח"כ מרדכי יוגב, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ ענת ברקו, ח"כ יעקב אשר, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, ח"כ יואב בן צור, ח"כ ירון מזוז, ח"כ עודד פורר, ח"כ משה גפני וח"כ טלי פלוסקוב.