אוכל
אוכלiStock

משפרים את מערכת הכשרות: לאחר שכ-300 מסעדות ועסקי מזון בכל רחבי העיר פתח תקווה סיימו בימים האחרונים להסדיר את המעבר למתווה הכשרות החדש, את מתפרסמת לראשונה באופן רשמי רשימת העסקים שסיימו את ההסדרה ומתהדרים בתעודת כשרות בתוקף מטעם הרבנות פ"ת.

ברשימה המתפרסת היום מופיעים עסקים מכלל סוגי עסקי המזון, החל ממסעדות, פיצריות, ודוכני פלאפל, ועד חברות קייטרינג לציבור ולהסעדת עובדים, מרכולים ומפעלים.

לעיון ברשימה המלאה לחצו כאן

כזכור, הרבנות והמועצה הדתית פתח תקווה הודיעו לאחרונה על יישום הפרדת זיקת-משגיח מושגח. מהלך שמטרתו להפסיק את המציאות הבעייתית שבה המשגיח מקבל את משכורתו מבעל העסק שעליו הוא מופקד להשגיח, מה שמהווה ניגוד עניינים הפוגע בכשרות מבחינה הלכתית וגם נפסל מבחינה חוקית.

חשוב לציין כי למתווה החדש ישנה משמעות גם עבור המקפידים על הכשר בד"צ, זאת משום שלרוב, הבד"צים מעסיקים את המשגיח של הרבנות עצמה, כך שבמקום שלא ביצע את ההסדרה בדרך כלל בעיית משגיח-מושגח קיימת בכל מקרה.

משגיחי כשרות שעברו למתווה העסקה החדש מדווחים כי הם כבר חשים בשינוי: "כמשגיח אני נמצא לא פעם במצב שבו עלי לדרוש לטפל בתקלה מסויימת גם כשקיים לחץ גדול מאוד במטבח", אומר יוסף, המשמש כמשגיח באחד העסקים הגדולים ביותר בעיר, "הידיעה שאינני כפוף עוד לבעל הבית ויש לי את הגב המלא של הרבנות מאפשרת לי לפעול בלב שקט הרבה יותר בשליחות הרבנות והציבור בלי ששיקולים לא ענייניים יגרמו לי להסס אפילו לרגע מלדאוג עד הסוף לכשרות". ישראל, משגיח נוסף שעבר למתווה החדש בירך גם הוא על השינוי שלדבריו "מסיר מאיתנו עול בעייתי של ניגוד עניינים".

מהרבנות פתח תקווה נמסר "אנו מברכים את בעלי העסקים הרבים שסיימו את התהליך לטובת שיפור רמת ואיכות ההשגחה. אנו מבקשים להודות לציבור הרחב שבהקפדתו לקנות דווקא במקומות שהסדירו את הכשרות שותף בתיקון ושיפור למען השגחה ראויה ונכונה".