הרב אלי סדן
הרב אלי סדןצילום: הלל מאיר/TPS

ראשי מוסדות 'בני דוד' בעלי פרסמו הבוקר גילוי דעת בעקבות דבריו של הרב יוסף קלנר והמתקפה התקשורתית בשנים האחרונות על המכינה.

על גילוי הדעת חתומים הרב אלי סדן והרב יגאל לוינשטיין שכותבים כי "מוסדות בני דוד שחנכו ומחנכים מזה 30 שנה אלפי תלמידים ותלמידות, בוגרים ובוגרות, לאהבת התורה והעם, המדינה והארץ, נקלעו שלא בטובתם, באחרונה, לסערות תקשורתיות של חורשי רעה ומזימה".

"תלמידינו ותלמידותינו נטועים עמוק מזה עשרות שנים בעשייה ביטחונית במוסד, בשב"כ ובצה"ל , ומוסרים את נפשם על תקומת ישראל ובטחונה. לצידם, בוגרים ובוגרות רבים שהם לנו תפארת, המשרתים את מדינת ישראל במערכות החינוך וההתיישבות, הכלכלה והמשפט והמגזר הציבורי. כולם כולם, ינקו ויונקים מתורת בני דוד הרואה במדינתנו הקדושה ובעמנו הנבחר, ביטוי מוחשי לראשית צמיחת גאולתנו", כתבו השניים.

לדבריהם, "ראשי מוסדות בני דוד, רבניהם ומוריהם, תלמידיהם ותלמידותיהם, בוגריהם ובוגרותיהם, אמונים ונאמנים, מחנכים ומתחנכים, מחוייבים ומכירים בכבודו של כל יהודי באשר הוא ולמקומה המיוחד והנעלה של האישה, אם הבנים ואבן הראשה של המשפחה היהודית. הדברים ידועים ומוכרים לכל מי שבא בשערינו, או הכיר מי מבוגרינו, תלמידינו או רבנינו".

השניים מוחים על הפרסומים האחרונים של ציטוטים מתוך דבריהם של רבני המוסדות בעלי. "לצערנו הרב, באחרונה התפתחה לה פרקטיקה של תלישת משפטים מניפולטיבית מתוך שעורים שנאמרו בין כותלי בית המדרש והפיכתם לאייטם חדשותי, נטול הקשר ורקע מתאים. הדברים מגיעים לכדי השחרת פנינו ועיוות דמותנו , עד כי אין אנו מכירים כלל את דמותנו המוצגת בתקשורת".

הרבנים סדן ולוינשטיין מודים שהיה עדיף שחלק מהציטוטים שהגיעו לתקשורת לא היו נאמרים כלל. "אמת, בחוכמה שלאחר מעשה, אין ספק שהיו משפטים ואמירות שנאמרו בקונטקסט של שיעור תורני באוהלה של תורה שלא היה נכון לומר אותם. חלקם שגויים בתוכנם וחלקם לא מכובדים בסגנונם וחבל שנאמרו. אין זו דרכנו ואין זו תורתנו".

"עם זאת, נאבק בכל עוז ותוקף אמיתתנו נגד הניסיון לסתום את פיות רבנינו בבית המדרש ולהפוך את מוסדות בני דוד לשק החבטות של הכוחות הליברליים, העוינים את המהפכה הרוחנית והמעשית שמוסדותינו מחוללים. קצה נפשנו במרדף הנבזי של גורמים תקשורתיים וסייעניהם, אחר חלקי משפטים וקטעי שיעורים שנאמרו במוסדות בני דוד והפיכתם לקרדום להכות בנו. לא נגמגם ולא נתנצל. את הזהירות בה אנו מחויבים בניסוח דברינו נעשה מתוך הבנה פנימית שלנו ולא מכיוון שחורשי רעה, אורבים לנו", כתבו הרבנים.

הם הוסיפו כי "מוסדות בני דוד יוסיפו להתייצב בחזית ובקו הראשון בכל נושא וכל תחום למען האומה. מהתגייסות לביטחון ישראל ועד מאבק על דמותה היהודית של מדינת ישראל. נעמוד עמידה תקיפה מול תופעות המבקשות לטשטש אמיתות ידועות. לא ניתן לגיטימציה לשום תופעה המנוגדת לדרכה של תורה ומסורת עמנו".