ראש הממשלה מגיב לתקרית בדרום

שני חיילי צה"ל נפצעו בצהריים (שבת) באורח קשה ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל כתוצאה מהפעלת מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בסמוך לגדר הגבול בדרום רצועת עזה.

החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים סורוקה בבאר שבע. הודעה נמסרה למשפחות הנפגעים.

מחקירת התקרית עלה כי כוח משותף של גולני והנדסה הגיע למקום על מנת לבדוק את הנקודה בעקבות דגל פלסטין שהונח אתמול בחסות ההפגנות ואז התרחש הפיצוץ.

בצה"ל מעריכים כי המטען הונח בחסות ההפגנות. מקרב הפצועים ישנם שני קצינים: קצין הנדסה קרבית שנפצע קשה ומפקד פלוגה מגדוד 13 של חטיבת גולני שנפצע קל.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, מסר כי מדובר ב"אירוע טרור חמור שיש בו פוטנציאל כדי לערער את היציבות במרחב. אנו רואים בחמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה מעל ומתחת אליה".

בעקבות האירוע, נערך אחר הצהריים דיון הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד דרום אלוף אייל זמיר, מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ובכירי צה"ל.

"הניסיון של חמאס להרחיב את הפעילות העממית לטרור יזכה לתגובה", נמסר מצה"ל, "כל הפעילות מאורגנת אך ורק בידי חמאס, כולל שליחת אנשים בצורה מאורגנת להפגנות, לתלות דגל של חמאס ועוד -פעילות שכולה פעילות טרור". עוד נמסר כי המטען שייך לארגונים סוררים ולא של הג'יהאד האיסלאמי.

גורם צבאי מסר כי בסביבות השעה 15:40 הופעל מטען צד על כוח צבאי שנע באזור גדר המערכת. זמן קצר לאחר כך צה"ל תקף עמדת חמאס שנמצאת סמוך לגדר מצדו הפלסטיני, קרוב לנקודה בה הופעל המטען.

בצה"ל מבהירים כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים ונערכת הערכת מצב של אוגדת עזה בפיקוד הדרום.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בהמשך לפניות לגבי האירוע הבטחוני, יודגש כי מדובר באירוע צבאי שהתרחש בגבול. למעט שמיעת פיצוץ עמום ביישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכות על היישובים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. אנחנו בשגרה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בטוויטר בעקבות התקרית: "תפילותינו ומחשבותינו נתונות אל לוחמי צה"ל הפצועים. אני מחזק את ידיהם של כוחותינו העושים במלאכה ברצועת עזה ללא הרף. לא נאפשר כל פגיעה בשגרת החיים של אזרחי ישראל ולא נשתוק מול כל סוג של טרור נגד חיילינו הפועלים לשמירה על שגרת חייהם של אזרחי ישראל".

לפני כשבועיים מטוסי חיל האוויר תקפו שתי מטרות טרור של חמאס בדרום הרצועה באתר המשמש כמתחם צבאי, זאת בתגובה לירי רקטה לעבר המועצה האזורית שער הנגב, שבוצע יממה קודם לכן. הרקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה בשטח פתוח, ולא גרמה לנפגעים או לנזק.