סלט בורגול
סלט בורגולצילום: יח"צ

מאת אוכל בריא

רק משלב מסוים הבנתי שסלט יכול לבוא בהרבה מאוד צורות ושהוא לא רק אוכל, הוא גם יכול להיות אוכל נהדר ובריא שתופס מקום של ארוחה מזינה ומשביעה מאוד. יש המון סוגים משאפשר לפרט כאן, עם אין סוף תוספות טריות או מבושלות שניתן לשלב בסלט, אבל כרגע נתמקד בסלט אחד מוכר, אהוב ופשוט שניתן להכין במעט זמן ועם מרכיבים שיש כמעט תמיד בבית ונותן תחושה נפלאה, מרעננת ומשביעה.

סלט הבורגול או בשמו העממי טאבולה, הוא בעצם סלט ירקות קצוץ עם טאבולה ותיבול קליל ומרענן. כילדה לא כל כך התחברתי לקונספט כי זה תמיד הגיע בליווי כמות נדיבה של פטרוזיליה או כוסברה שאיתם אני מתקשה להסתדר עד היום, אך כשבגרת הבנתי שסלט בורגול יכול לבוא בהמון צורות ובמגוון העדפות מתוך הצורה הבסיסית שלו שכולנו מכירים.

אני באופן אישי אוהבת את הטאבולה שלי קצת מתחכמת וגם איתה אני משחקת מדי פעם, משנה ומגוונת. לפעמים, אחרי שאני מבשלת את הבורגול, אני אוהבת לחמם מחבת עם מעט שמן זית, ואז להקפיץ את הגרגירים כמה דקות כדי שיזהיבו ויהיו מעט פריכים. לפעמים אני אוהבת להוסיף קצת חמוציות או פלפל חריף קצוץ דק ולפעמים את שניהם יחד בשביל השילוב המענג של חריפות מעקצצת עם מתיקות עדינה. כשיש לי את החשק לזה, אני מוסיפה גרעיני חמניה או דלעת, או מטגנת קוביות טופו קטנטנות עד פריכות כתוספת מעשירה. אבל כמעט תמיד, אני אוהבת להכין בצד טחינה ביתית טובה עם שום ולימון ולהוסיף לה כף סחוג או כף ממרח פסטו בשביל הריגוש.

עם זאת, אני יודעת שלא כולם כמוני, אוהבים מיליון טעמים והפתעות באוכל שלהם, ונהנים מהמוכר המסורתי. כמו שאמא שלי אומרת לי כשהיא רואה את הטאבולה המתחכמת שלי, "זה כבר לא סלט בורגול זה כמה ארוחות שונות ביחד!" ואולי יש בזה משהו, אבל אני בסך הכל לוקחת את סלט הבורגול הבסיסי האהוב ונותנת לו קצת מעצמי, טוויסט אישי שלי ואני חושבת שזה מה שהופך אותו לכל כך נהדר בשבילי, ומה טוב אם כל אחד ייתן נגיעה אישית באוכל שלו כי כמו שכולם יודעים, על טעם וריח אין להתווכח. אז בשביל שגם אתם תוכלו להוסיף את הנגיעה האישית שלכם לטאבולה הבסיסית, הנה מתכון פשוט וזריז ומסורתי של סלט בורגול כפי שכולם (בערך) מכירים אותו.

מצרכים:

500 גרם בורגול (דק או עבה לבחירתכם)

4 עגבניות תמר חתוכות דק

0.5 בצל סגול בינוני קצוץ

½ צרור פטרוזיליה קצוצה

¼ צרור נענע קצוצה

1 קליפת לימון מגוררת

תיבול: מלח, פלפל גרוס, שמן זית, מיץ לימון

אופן ההכנה:

מרתיחים 500 מ"ל מים חמים, מורידים מהאש, שופכים את הבורגול ומערבבים היטב.

מכסים את הסיר ונותנים לבורגול להתבשל כ- 5 דקות,

פותחים את הסיר ומערבבים עם מזלג היטב למנוע הדבקות.

מניחים בצד ל- 15 דקות כדי שיצטנן ואז מערבבים את כל שאר המוצרים עם הבורגול.

בתאבון!