רבני צהר משיקים מערך כשרות

רבנים בציונות הדתית מותחים ביקורת על ארגון רבני צהר שהחליט לפתוח גוף כשרות חדש, במקביל לכשרות הממלכתית של הרבנות הראשית לישראל.

הרבנים, ביניהם, הרב דב ליאור, הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו, אומרים כי ''הרבנות הראשית לישראל היא הגוף הציבורי אשר עליו מוטלת האחריות הגדולה של פיתוח ושמירת המערכות התורניות- הדתיות במדינת ישראל.

"כל פגיעה בבלעדיות של הרבנות הראשית, משמעותה, נזק בלתי הפיך למערכות הדתיות במדינה. מערכת הכשרות היא אחת המערכות החשובות המנוהלות ע"י הרבנות הראשית. אם יש רצון לשפר, כל תהליך כזה יכול לבוא אך ורק תחת סמכותה של הרבנות הראשית.

"אל לנו להתפתות לקולות הנשמעים, ומבקשים להקים מערכת נפרדת, לכשרות או לתחום אחר בחיי התורה בארץ ישראל''.

הרבנים קובעים כי הקמת מערכת פרטית מזיקה להמשך ההתקדמות בנושאים הללו. ''תורת ישראל, תתחזק ותתגבר כאשר יתחברו הכל תחת המערכות של הרבנות הראשית, ומתוך השותפות יחד, נבנה ונקדם את חיי התורה במדינת ישראל''.

גם בארגון חותם תוקפים את מערך הכשרות של ארגון רבני צהר, "מצער לראות שהתעסקותם של ארגון צהר הינה בבחינת מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. אנו נתקלים היום בעוד ניסיון של צהר להחריב את היהדות הממלכתית של המדינה, ולהחליש בכל דרך את הרבנות הראשית.

''חשוב להבין, כשרות שאינה ממלכתית משמעותה הונאת כשרות בקנה מידה שלא היה כדוגמתו, כל גוף יוכל להדפיס תעודת כשרות ולהציע פייק כשרות תוך ניצול חוסר ההבנה של הצרכן הממוצע בנושא כשרות".

בארגון חותם קוראים לציבור שלא לצרוך מוצר שאינו תחת כשרות הרבנות הראשית: "אנו קוראים לצרוך רק מזון כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל ולא ליפול לניסיונות הונאה בכשרות".

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי אופיר סופר תוקף גם הוא את ארגון רבני צהר וקורא להם שלא להחליש את מערך הכשרות הקיים במדינת ישראל.

"ניסיון ארגון רבני צהר להקמת מערך כשרות הינו סכנה גדולה. הן ביחסי הון כשרות שנוצרים, והן ביחס לחוסר שליטה רגולטורי ועקיפה של החוק", אמר סופר.

''אנו במפלגה נפעל בכל דרך לחזק את מוסד הרבנות הראשית ולהמשיך לשפר את מערך הכשרות. נפעל כנגד כל גוף שדרכו היא הרס הרבנות הראשית", הוסיף.